Forum

[Algemene forums] Vragen over DCS / BMS en 31st

Hoe kom ik aan DCS?

Scuby
16 april 2021, 12:18
Veel beginners stellen ons deze vraag: Hoe kom ik aan DCS (Digital Combat Simulator)? Moet ik DCS World downloaden via Steam of als Standalone? Moet ik de Stable of Open Beta versie gebruiken? Hoe kom ik aan de F-16 module? Hoe kom ik aan een ander theater/map?

Om met DCS te kunnen beginnen, heb je twee dingen nodig: 1. DCS World (gratis) en 2, Modules voor vliegtuigen, maps en uitbreidingen (kopen).

Wij helpen je graag op weg met dit stappenplan:


Stap 1a: kiezen Steam vs. Standalone
DCS World is op twee plaatsen te verkrijgen, namelijk via Steam of via de DCS site https://www.digitalcombatsimulator.com/. DCS World wordt dan de Steam edition of Standalone edition genoemd.

In het squadron maakt het niet uit of je hebt gekozen voor de Steam of Standalone edition. Er is géén verschil en de edition zegt alleen wat over de herkomst. Het enige voordeel is misschien dat de Standalone edition vaker en/of eerder met nieuwe modules en kortingen komt, terwijl de Steam edition in je Steam Library kan worden beheerd en daarnaast automatisch up-to-date kan worden gehouden.


Stap 1b: downloaden Open Beta version
Eenmaal gekozen voor Steam of Standalone, dan is DCS World in twee versies te downloaden, namelijk als Stable of Open Beta versie.

In het squadron vliegen wij standaard met de Open Beta versie van DCS World. Het voordeel van Open Beta is dat het vaker wordt bijgewerkt met updates die telkens de laatste (experimentele) fixes en features bevatten. Alleen betekent dit soms dat iets nieuws nog niet helemaal af is.


Stap 1c: Installatie
Deze stap spreekt voor zich. Als DCS World Open Beta eenmaal is geïnstalleerd en voor de eerste keer wordt opgestart, dan zal de Steam edition automatisch worden ingelogd met je Steam account (merk je niks van) en moet bij de Standalone edition even eenmalig en handmatig worden ingelogd met je DCS account. DCS World helpt je bij het aanmaken van een DCS account als je die nog niet hebt.


Stap 2: Modules
DCS World maakt gebruikt van Modules. Elk vliegtuig, theater/map of uitbreiding wordt een Module genoemd. Als je hebt gekozen voor Steam edition, moet je Modules altijd kopen en downloaden via de Steam Store. Als je hebt gekozen voor Standalone edition, moet je Modules altijd kopen en downloaden via de DCS E-shop https://www.digitalcombatsimulator.com/.

In het squadron vliegen wij primair met de F-16C Module. Ons advies is om in het begin minimaal in de F-16C Module te investeren, zodat je je goed op één vliegtuig kunt focussen en je direct aansluiting hebt bij onze standard procedures. Als er nog wat centen over zijn, vraag dan eventueel in het squadron naar de meest actuele en populaire theaters/maps die worden gevlogen.

Een nieuwe Module wordt na het kopen gekoppeld aan je Steam account of je DCS account! De installatie van de Module is/wordt vervolgens automatisch geregeld bij het opstarten van DCS World.

(!) Indien je (later) besluit om te wisselen tussen Steam en Standalone edition dan is het handig om te weten dat je alle Modules wel van Steam naar Standalone kan overbrengen, maar niet andersom! Een wissel naar Standalone edition is dus permanent. Een eventuele reden om (in later stadium) naar Standalone edition te gaan, is vermeld bij stap 1a.



Klaar!!!

Tenminste, vanaf nu kan je DCS World en je modules opstarten... Om te kunnen vliegen moet je natuurlijk éérst nog het één en ander instellen, zoals je joystick en configuratie settings, etc.

Message preview