Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Echo Checkt in

Echo
24 april 2021, 19:43
Hallo allemaal,
Ik ben nieuwe hier en hoop met jullie te kunnen vliegen.
Ik heb jaren geleden Falcon 4.0./BMS gevlogen, Flanker, en nu DCS. Meestal in een FA18 of Mig 15bis. Vliegen in de F16 heb ik weer ontdekt en is gaaf.
Moet nog wel veel leren.....
Groet,
Paul
Duck
24 april 2021, 20:49
Heey Echo/Paul, welkom! Leuk dat je ons gevonden hebt
Als je met ons mee wilt vliegen hebben wij een IQT voor je (zie op de site). Die moet je eerst even doorlopen, het is geen high-science, maar je leert er wel ontzettend veel van.
Je hebt 2 soorten IQT's: BMS of DCS, beide zijn in een F-16. Het is aan jou wat jij graag vliegt! En meld je dan voor 1 van deze 2 aan. Heel veel succes!

See you in the skies!
Duck/Evert
Echo
24 april 2021, 21:06
Tx, ik heb de IQT files inderdaad al ontvangen Ik hoop dat jullie niet te streng zijn.. : anders duurt het zo lang om te beginnen met vliegen.
Echo
24 april 2021, 21:16
Kan ik niet wat proefvluchtjes maken met iemand? Al doende leert men....
Ciao,
Paul
Nighteyes
24 april 2021, 23:18
Hoi Echo, welkom hier.

In principe is het de bedoeling om zelf de IQT te leren. Daar is ie voor bedoeld namelijk. Over het algemeen is dat prima te doen hoor. We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk documentatie en voorbeeldfilmpjes erbij te doen. Mocht je toch nog een vraag hebben dan kun je die natuurlijk altijd hier even stellen. Geen probleem.

Hopelijk tot gauw in de lucht!

If one million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Bubba
25 april 2021, 09:38
Hallo Echo. Leuk dat je ons gevonden hebt. Succes met het oefenen van de IQT en tot snel in de lucht!
Echo
25 april 2021, 10:29
Hartelijk dank!
Mantaray
27 april 2021, 10:10
Welkom
Dash
3 mei 2021, 17:03
Veel plezier met de trainingen
Echo
7 mei 2021, 20:02
Ik zit vast:
Knoppen OK
Ramp start is OK
Take off is OK
Nav to sp3 is OK
targets; ik zie ze niet.....

Bubba
8 mei 2021, 10:54
Hallo Echo,

Wat gaat er specifiek mis met het vinden van de targets? In de briefing kun je inzoomen op de twee plaatjes m.b.v. je muiswieltje. Wat ook helpt is om voor de start van de missie met de F10 toets de mission planner te openen en te kijken waar de targets t.o.v. je flight path staan. Dan krijg je een beter visueel en mentaal beeld van de situatie (recon)..

Oefen ook de landing.

Succes en tot snel in de lucht!
Echo
8 mei 2021, 11:52
tx Bubba,
Ik heb ook geen tadpole naar de steerpoints in de HUD....ookal zit ik in nav mode.
Bubba
8 mei 2021, 12:15
Wat ik me kan bedenken voor het ontbreken van de steering cue is

1. Heb je STPT 3 geselecteerd tijdens je vlucht? Dit kun je makkelijk doen met de DED Increment/Decrement switch op je ICP. (zie pag. 57 van de manual) Het steerpoint symbol in je HUD ligt vlak bij de targets. Op je DED zie je dan rechtsboven STPT 3 staan.

2. Heb je de INS knob bij ramp start op NORM gezet? Bevesting in je INS page (op je ICP: LIST - 6 - ENTR) de LAT en LNG positie m.b.v. de DCS (.Data Control Switch) en ENTR. Dan is het wachten tot de alignment status op 10 staat (RDY knippert op de DED. ALIGN knippert in je HUD). Vervolgens zet je de knob op NAV. Dit hele proces duurt een minuut of acht. Als je dit niet correct doet heb je afwijkende GPS data en is het moeilijker om de juiste steerpoints te vliegen.

Zie pagina 78-9 in de F16C manual onder "Embedded GPS/INS (EGI) Navigation voor de procedure.

Succes!
Echo
8 mei 2021, 13:20
Top, Het zit hem inderdaad in die 8 minuten wachten......typisch DCS
Bubba
8 mei 2021, 15:52
Echo
8 mei 2021, 19:02
hi steerpoint wordt echter nog steeds niet met tadpole aangegeven, maar met een diamond/diamond met kruis.
Ik heb de doelen nu wel gevonden. Achteraf gezien een makkie, maar je moet het maar net weten. Dank voor je tip!
Bubba
8 mei 2021, 21:41
Nu die landing oefenen en de checkride aanvragen
Echo
8 mei 2021, 21:50
yep. mijn landingen zijn nu nog een gecontroleerde crash..
Echo
10 mei 2021, 19:41
zojuist de checkride aangevraagd
Vordy
10 mei 2021, 21:26
Succes


Take care, Vordy in the air...
But one day I’ll get this sucker under control (again) ...
Message preview