Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Ik ben toch niet nuts

Nuts
5 december 2021, 11:00
Goedendag vliegeniers,

Ik ben Nuts, 37 jaar.
Wonend niet al te gek ver van EHLW- Leeuwarden Airbase

Ervaring: sierra pro pilot, fs98, fs2002, fs2004, fsx, p3d, falcon 4.0, falcon bms.
F-22 lighting II, dcs, lockdown nog iets de voor voorloper van dcs en nog hoop andere genre games. Ervaring in modden behalve in falcon bms/4.0 buiten mission planning om iets wat ik wel graag wil leren.

Gear : logitech/saitek yoke en throttle, 3 schermpjes ff de serie naam van kwijt.
Saitek/logitech pedalen met toe braking.
Voor fighter jet, hotas flight stick x met throttle, echter is deze beetje modded.

Helaas geen trackir wel staat dit nog op het lijstje als things to do.

Pc specs niet heel bijzonder :
Ryzen 2700x watercooled draaiend op 4.2 ghz
1070 gtx niet oc.
32 gb ram 2600
Mobo weet zo niet uit me hoofd.
Main drive m2 ssd (falcon draait op deze)
En nog 2 andere ssd's plus een 2 tb storage drive.
600 mbit down
40-50 mbit up

Interesses real life en sim :

Vliegtuigen/alles wat met vliegen te maken heeft. Helaas is mijn andere vlieg hobby aan banden gelegt model rc vliegen door no no's die vliegen bij vliegvelden en andere dommigheid.

Dan blijft sim over,
Op me vorige pc draaide dcs niet lekker daarom niet veel tijd besteed aan dcs.

Falcon bms, mag er misschien niet zo hedendaags uit zien op me huidige pc draait hij vlekkeloos op de hoogst mogelijke instellingen waardoor ik nog niet uitgekeken ben op falcon.

Enige wat ik heel jammer vind is dat falcas zijn europa theater nog niet af heeft?? Zijn website pagina over die theater is de update jaren geleden en op de falcon bms forum kan ik er ook weinig over vinden maar in zijn weapons planner staat ie wel onder de scroll downlist weet iemand hier wat the deal met dat is?

Interesses met falcon bms in samen hang met 31st :

Vliegen op afspraak/online is op moment een beetje moeilijk voor mij, nog niet zo heel lang geleden me eerste zoon geboren
Waar door de kans bestaat dat ik halver wegen de missie moet afbreken is op moment een beetje te groot om actief mee te doen.

Echter zijn er altijd mensen die meer weten dan wel kunnen met falcon bms
Engelse / internationale forums zijn leuk maar er gaat toch niets boven het Nederlandse.

Groetjes

Dutch "Nuts" fighter




Diver
5 december 2021, 11:40
Hi Nuts,

Welkom hier! Genoeg te beleven met bms!

Groet Diver
Bubba
5 december 2021, 16:29
Welkom Nuts!

Je kunt altijd de IQT aanvragen! En dan zien we je binnenkort online. Dat is altijd veel gezelliger en handiger om ervaringen uit te delen.

Groet Bubba
Gonzo
6 december 2021, 22:36
welcome Nuts and have fun and enjoy. en maak van de Trackir maar je hoogste priortijd, you will need this ;:)
Nuts
7 december 2021, 20:48
Vraagje welke type f16 wordt er gebruikt met de test?
Ik vlieg bijna altijd zelf met de mlu.

Groetjes nuts
Nuts
7 december 2021, 22:58
Gonzo, zijn er een paar die je aanbeveelt?
Nuts
7 december 2021, 23:01
Bubba, daar gaat het mij in eerste instantie ook om, ervaringen uitwisselen.
Vooral als het in het nederlands kan is het nog mooier.

Btw zitten jullie f16 skins standaard in bms?
Nuts
7 december 2021, 23:07
Dank u diver,
Ja zeker, ik ben lang nog niet uit gekeken op bms. Op moment vlieg ik zelf de middle east 128 theater en vietnam maar dan compleet aangepast vietnam war met alle type vliegtuigen die in productie waren rond 1980-1982 maar ook de sam's.
Bubba
8 december 2021, 09:41
Voor de IQT, als jij in een MLU wilt vliegen zal dat best mogelijk zijn. De IQT is om aan te tonen dat je de basis om mee te vliegen onder de knie hebt. Als je de IQT aanvraagt neemt een instructeur contact met je op.

Voor TrackIR v5. Vaak wel op marktplaats te vinden. V4 kan ook (heb ik zelf) maar heeft iets lagere resolutie.
Nuts
8 december 2021, 14:05
Ik zal eens neuzen op marktplaats dank u wel bubba, het maakt mij niet zo heel veel uit welke variant.
Cockpit verschillen niet zo van elkaar vroeg me het alleen af gezien zij nederlandse skins dragen ging ik eigenlijks vanuit dat de mlu zou worden gebruikt
Gonzo
8 december 2021, 20:56
de trakIr V5 is zeker de moeite waard. kost wat, da is waar,.... maar heb je jaren lang profijt van. 2e hands zou ik niet aanbevelen, geen idee wat er allemaal mee gebeurt kan zijn en wellicht een hoop stress en ellende oplevert voor die paar euro die je bespaart.... maar de keuze is an u. er zijn zelfd DIY projecten te vinden op het internet, ik heb er geen ervaring mee, maar zou ook best wel eens een heel goede en goedkope oplossing zijn
Nuts
8 december 2021, 22:40
Ja muis joystick en throttle plus keyboard is gekken werk, muis bedienen met me "verkeerde" hand is zo houterig dat is ook geen optie.

Ik heb wel toetsenbord met bindable keys. Maar dat zijn maar 3x 6 keys lange na niet genoeg.

Echter ik heb die logitech schermpjes nooit werkend kunnen krijgen met bms.
Las ergens dat dat wel mogelijk is of was want ik had ook ergens gelezen met de nieuwe update dat het nu broke is.

Weet iemand hier of dat het geval is en of hoe je ze werkend kun krijgen?
Voor p3d heb ik een payware software genaamd spad.next om de schermen werkend te krijgen vooral met dlcs zoals pmdg.

Zou mooi zijn om die werkend te hebben
Dan heb ik extra bindable keys tot me beschikking.
Nuts
13 december 2021, 20:00
Jullie vliegen ook met dcs.

Ik lees redelijk veel zure reacties op steam over de f16c, dat het nog niet af is (volgens vele comments 50%) waarbij vele de tip/advies geven om een 6 maanden tot 1 jaar te wachten.
Echter vele van deze comments stammen uit 2020.

Hoe is de f16c nu in dcs eind 2021?
Hoe verschillend is die tegen over die van de falcon 4/bms.

Buitenom natuurlijk dat dingen in dcs mooier uit kunnen zien.


Bubba
13 december 2021, 20:28
Hallo Nuts,

groot deel van het squadron vliegt met DCS. Ik kan alleen maar adviseren een IQT te doen. BMS of DCS maakt niet zoveel uit. En dan met ons mee te gaan vliegen. Er wordt fanatiek in beide sims gevlogen. Je kunt beide vliegen.

Het belangrijkste is samen vliegen en vooral veel fun, fun, fun!

Bubba
Spider
14 december 2021, 19:17
Het belangrijkste is toch SAM-sites strafen?

Come. Come closer. Let me put my web around you. Hmmm, your juices taste delicious...
frankeyboy
31 december 2021, 13:40
Hallo Nuts
Frankey boy Aangenaam 10 miles SW runway 09 .
Eindelijk iemand uit de buurt van EHLW
kunnen wij ervaring en gegevens uitwisselen voor wat tekst en uitleg over BMS.??
Ik zit al een tijdje te modderen met sommige dingen en krijg dit niet voorelkaar.
greets
Dash
8 januari 2022, 21:18
Hallo Nuts,

leuk dat je bij 31st bent geland. We doen met veel plezier beide BMS en DCS dus en ze zijn totaal anders.
DCS F-16 is inmiddels goed verbeterd vergeleken met de eerste release en is grafisch erg fraai. . BMS verwacht 1e kwartaal ongeveer een update naar 4.36. Ook voor de langere termijn een 4.37 ( zie bms forum).


Duck
19 januari 2022, 22:25
Welkom Nuts, see you in the skies! En succes met IQT
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]