Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Even voorstellen "Goose"

Goose
29 december 2021, 20:44
Goedenavond mede Simvliegers, enthousiast en gedreven ben ik, Walter Goossens(56 jaar), lid geworden van het 31st!
Ik woon in Uden samen met mijn vrouw, mijn achtergrond is van 1983 t/m 2005 de K.Lu met als laatste functie Crewchief F-16 bij het toenmalige 311 sqn.
Ik heb 10 jaar lang de J-647 mogen "crewen" en natuurlijk zou ik het supertof vinden om daar een skin van te kunnen fixen, wellicht nog iemand een tip??
Na 12 jaar "vreemd" te zijn geweest ben ik sinds 2017 weer terug bij de K.Lu op de vliegbasis Volkel als (burger) Crewchief F-16 bij het 312 sqn.

Al sinds lange tijd ben ik een enthousiast flightsimmer, in het begin op een Amiga 500 met Falcon haha
Ook ben ik enige tijd lid geweest van het VRNLAF, wellicht bij jullie bekend, daar werd nog met FS programma gewerkt, al best leuk.
Ook heb ik nog wat tijd doorgebracht op het BMS Falcon 4.0 systeem, dat is al een hele mooie sim natuurlijk.

Maar ik moet toch zeggen dat DCS het voor mij helemaal is!
En als ik het bekijk en vergelijk met de realiteit komt het Heel dicht in de buurt.

Dusss, enige tijd geleden een fatsoenlijk laptop aangeschaft, MSI GT76 Titan DT, daar kan ik mee vooruit, daarnaast een vrij eenvoudige Joystick de Saitek Cyborg Evo.

Ik hoop jullie gauw te zien in DCS en te spreken en kijk uit naar mijn IQT!

Greets!
Goose
Bubba
30 december 2021, 13:21
Hallo Goose!

Leuk dat je ons squadron gevonden hebt. Bij ons lopen een aantal oud KLu mensen rond. Hopelijk krijg ik van jou ook de nodige anekdotes to horen. Veel succes met het studeren van de IQT en tot snel in de virtuele skies!

Gr.

Bubba
Spider
30 december 2021, 21:58
Welkom Goose. Lekker aan de IQT en tot in de lucht!

Come. Come closer. Let me put my web around you. Hmmm, your juices taste delicious...
Gonzo
7 januari 2022, 21:39
heeeeeee Goose, volgens mij hebben wij dan wel eens samen gewerkt bij het 311sqn (ikke als acc) welkom aanboord. en als jij de walter ben, die ikke ken, woon je op een steenworp afstand van mij
Dash
8 januari 2022, 21:22
Welkom Goose,
Veel plezier met de voorbereidingen iqt en dan zien we je snel online bij de mqt trainingen.
Goose
9 januari 2022, 12:07
Dank u allen! Ik ben idd de IQT aan het trainen
Wellicht heb ik nog wat hulp nodig bij de SRS, da's nieuw voor me.....

Heyy Gonzo! Jaa dat zou kunnen idd....ik ben in 2005 bij 311 weggegaan.....
See u all soon in the air!

Greetz, Goose
Weasel
14 januari 2022, 17:00
Hey Goose, welkom en succes met de IQT/MQT. Misschien zien we elkaar wel een keertje op Volkel. Ik start vanaf maart (ongeveer) daar bij de zweefvliegclub.
Zie je in de lucht!
Duck
19 januari 2022, 22:18
Welkom Goose! See you in the skies! En succes met IQT/MQT
Vordy
10 augustus 2022, 09:13
Hi Goose, als je er tenminste nog bent ;-)
Welkom bij het 31st. Hoe zit dat precies met die burger crewchiefs, sinds wanneer, tijdelijk ingehuurd, uitzendingen etc. ??
Cheers Vordy


Take care, Vordy in the air...
But one day I’ll get this sucker under control (again) ...
Icarus
10 augustus 2022, 20:13
Beste Goose....

Leuk dat je ons gevonden hebt. Altijd extra leuk natuurlijk iemand te treffen met verwante werk ervaringen. (deze groep begint ook steed meer te groeien)
Ik heb snel even gekeken de J-647 skin heb ik idd niet snel kunnen vinden wel zijne broertje de J-637

Ja de geschiedenis van sims gaat inmiddels al een tijdje terug he, leuke ervan is dat wij zowel (Falcon 4.0) > aka BMS als DCS faciliteren.

Voor de communicatie gebruiken wij het programma Discord. een must have, want hiermee wordt de meeste intel aan iedereen verschaft. Buiten de site om.
SRS: instellen komt wel tijdens de IQT.

Om daadwerkelijk lid te worden volgen wij 3 fasen, te beginnen idd met de 'IQT' (Initial Qualification Test) programma gebaseerd op de F16.
Na de IQT krijgt de aspirant lid de status van 'cadet'. Daarna is het de bedoeling dat men na de IQT het 'MQT' programma (Mission Qualification training) volgt. Hier worden basis vlieg skills uitgelegd en aangeleerd, en worden basis SOP's (Standard operating Procedures) meegegeven. Dit dient men in een schappelijke tijd te voltooien. (richtlijn in 3 maanden)
Nadat de IQT en MQT programma's zijn voltooid wordt de cadet promoted naar 'full member' en volgt er een 'First flight'

Aanvullende tip: om goed/beter te vliegen, is het aan te raden om in de nabije toekomst uit te kijken naar een HOTAS joystick. Dit omdat veel functionaliteiten nu eenmaal op de stick als 'throttle quadrant' zitten. Je zal merken dat je met alleen een stick toekomst technisch gezien, te kort zal komen als je echte missies mee gaat vliegen en situaties erg snel en dynamisch veranderen.
Echter dit is nu nog even een zorg voor later. Als het zover is, heerst er binnen onze club veel kennis en ervaring om je verder te kunnen helpen.

Ik zie je IQT aanvraag snel tegemoet

Gegroet
Icarus
Goose
12 oktober 2022, 11:50
Hi Vordy! Jazeker ik ben er nog haha en thanks!
Ik ben militair crewchief F-16 geweest tot 2005, daarna 12 jaar buiten Defensie gewerkt.
Ik ben in 2017 benaderd om als burger crewchief terug te komen en heb die kans gepakt, inmiddels is mijn contract beëindigd en geniet ik van mijn rust als pensionado haha

Greetz, Goose
Goose
12 oktober 2022, 11:53
Hi Icarus! Ja die j-637 had ik inderdaad al gevonden, maar helaas geen J-647 haha
Ik heb inmiddels een Discord account maar nog geen link voor het 31st......
Vwb die HOTAS, die gaat er nog wel komen!!
Vordy
13 oktober 2022, 22:39
Goose


Take care, Vordy in the air...
But one day I’ll get this sucker under control (again) ...
Icarus
22 oktober 2022, 13:41
Dag Goose, voor de discord hier een link.

https://discord.gg/VG4yEr5aKh
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]