Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Ik kom eens kijken bij de buren.

Teejay_31
11 mei 2022, 15:31
Hallo, ik ben Teejay_31, (31 in mijn callsign komt van 31Sqn KB BAF)
ik kom eens kijken aangezien ik in ons belgenland geen DCS team vind die missie's vliegen op de multiplayer.
Ik ben al 2 jaar een F-18c Hornet driver en ken de volgende dingen: Case I - II - III. AAR - AG - AA. - Close Formation Flying - SRS
Ik ben ook instructeur in the basic flight & AAR.
Mijn minpunt is: Ik moet dringend mijn comms bijschaven lol.
Ik ben een geboren virtual carrier pilot, dus je gaat me niet iets anders zien vliegen en als ik het goed las hebben jullie ook een F-18 Squadron (waardoor mijn bezoek)
Dus ik ben benieuwd om jullie te leren kennen.
Spider
11 mei 2022, 17:33
Welkom Teejay. We vliegen vanalles. Overwegend de F-16, maar ook de F/A-18, de A-10C en sinds kort ook de AH.-64. Extra F/A-18 piloten zijn zeker welkom!

Kan je zelf ook missies maken?

Come. Come closer. Let me put my web around you. Hmmm, your juices taste delicious...
teejay
11 mei 2022, 21:04
Van missies maken heb ik geen verstand
Welke versie vliegen jullie van DCS, de stable of the beta versie?
Hoeveel F-18 piloten hebben jullie?
Spider
13 mei 2022, 21:40
De beta versie. Aantal F/A-18 piloten, uit mijn hoofd, een paar.

Come. Come closer. Let me put my web around you. Hmmm, your juices taste delicious...
teejay
14 mei 2022, 16:28
Ik ben echt op zoek naar een Squadron vol met hornet pilots....
Icarus
26 mei 2022, 18:19
Dag Teejay, leuk dat je ons gevonden hebt

Om je een beetje een duidelijk beeld te geven van onze club.
Wij zijn een F-16 Viper club. voorheen vloog iedereen namelijk BMS. Met de introductie van DCS a 2 jaar geleden binnen het 31st, hebben menig leden die overstap gemaakt en is het 31st een club geworden waarin er BMS en DCS ondersteund/gevlogen wordt. Echter primair gericht op de F-16.
Momenteel komt het alleen voor dat een aantal vliegers af en toe de Hornet vliegen in een missie of sandbox in combinatie met meerdere F-16.

Gaande weg hebben menig leden ook meerdere air-frames in DCS aangeschaft en zich eigen gemaakt waaronder de Hornet.
Echter kunnen wij (nog) niet specifiek zeggen dat wij een F18 squadron of ''eerder in ons geval", een F-18 wing binnen het 31st hebben, al dan dat wij het ondersteunen op die manier zoals je een dedicated air-frame/F-18 wing zou moeten ondersteunen. Denk o.a. aan procedures, trainingen, gerichte missies voor een F-18, en het belangrijkste... de mensen die het actief gaan ondersteunen en die, die kar gaan trekken.

Er gaan al wel wat gedachten rond hoe wij eventueel een F-18 wing willen gaan vorm geven, aangezien er beetje bij beetje meer mensen de F-18 capable worden, maar dat staat nog in de kinderschoenen.

De uitdaging zit het in het volgende. Ieder nieuw aspirant lid verplichten wij door onze IQT te doorlopen. Inter Qualification Test, om lid te worden...
Die is op dit moment alleen gericht voor de F-16 voor zowel BMS als DCS. En hier ligt de knoop!! Hoe en wat, gaan wij nieuwe aspirant leden toetsen op bepaalde basic vaardigheden die wij verplicht achten voor de F-18, met al het andere eromheen. Om lid te worden...

Hier is dus al wel binnen de gelederen over gesproken, zo ook jou 1e bericht heeft ons enig hoofdbrekens bezorgt, hoe dit in de juiste banen te kunnen leiden.
Voorlopige conclusie: helaas maar waar, ''nog niet''... Work in progress as u could say.

Dus het kan even duren, maar houd ons gewoon in de peiling met het oog in de toekomst.

Ik hoop dat ik hiermee wat antwoorden heb weten te geven op je vragen.

Gegroet.
Icarus
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]