Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

even voorstellen: een "normale"Flight simmer die zich wil verdiepen in DCS

Lucky
22 juli 2022, 23:54
Hoi allemaal,

Ik ben Lucas, 28 jaar oud en van jongs af aan altijd in de weer geweest met simulators, van fs2000 tot fs9, fsx, xplane10 en MSFS. daarnaast heb ik altijd een beetje "gespeeld" in DCS, dit voornamelijk omdat VR hier het beste ontwikkeld was. de fascinatie is echter al een geruime tijd aan het groeien, en ik ben zeer geïnteresseerd om met andere gasten online te vliegen. ik heb een paar modules maar de f16 maakt daar (nog) geen deel van uit, ik ben nu vooral aan het oefenen met de f18. maar denk dan vooral aan kijken hoe de systemen werken.

zoals al eerder vermeld vlieg ik het liefste in VR, dus als daar nog tips voor zijn hoor ik het natuurlijk ook graag,
Icarus
25 juli 2022, 19:07
Dag Lucky....

Leuk dat je ons gevonden hebt.
Wel degelijk heerst er binnen onze kring aardig wat kennis over VR Brillen.

Online vliegen met andere humans... jaaa... dat is zeker een ervaring.
Onze club is op het huidige moment een dedicated f16 based squadron.!!
Onze aanmeld procedure is dan ook gericht op de F16.

Dit neemt niet weg dat ook wij andere air-frames vliegen binnen de club. Maar om lid te worden hebben wij een 'IQT' (Initial Qualification Test) programma gebaseerd op de F16.
Zeker op het gebied van de bekende f18, A10, Huey, Ah-64, en zeker nog een aantal anderen is ook al een hoop kennis aanwezig

Na de IQT krijgt de aspirant lid de status van 'cadet'.
Daarna volgt er een 'MQT' programma (Mission Qualification test) Hier worden basis vlieg skills uitgelegd en aangeleerd, en dient men in een schappelijke tijd te voltooien. (richtlijn in 3 maanden)
Nadat de IQT en MQT progamma's zijn voltooid wordt de cadet promoted naar 'full member' en volgt er een 'First flight'

En dan kan het feest beginnen

Gegroet
Icarus
Duck
27 juli 2022, 20:56
Welkom Lucky, laat je vooral niet afschrikken door de IQT en MQT's ...het is echt goed te doen! En erg leerzaam. Zelfs voor de gevorderde vliegers (ik spreek voor mij zelf )
Nogmaals welkom en hoop je snel te zien in de lucht als te horen via discord
Hammer
31 juli 2022, 10:55
welkom lucky

nog een tip van de MQT waar ik zelf ook hard tegenaan liep. als het je niet lukt vraag iemand van ons die het al gedaan heeft om mee te kijken, die kan je er dan doorheen loodsen. de MQT's zijn er om basis vaardigheden te leren, niet om je te toetsen of je uberhaupt wel kan vliegen. zelfs na de MQT als je dan mee vliegt met een volwaardige missie zul je nog een paar keer nat gaan want het hele multiplayer aspect met alle comms en brevity is soms zo overweldigend dat je het spoor kwijt zal raken en spontaan vergeet om te vliegen of gewoon merkt dat je veel trager zal zijn in vergelijking met wat andere mensen doen. dit komt wel met de tijd en ervaring.

success met het VR aspect ik heb zelf de valve index.
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Lucky
3 augustus 2022, 01:23
hoi mannen,

dank voor de berichten mbt MQT, en IQT ik kan het zeer waarderen eerst maar eens bekend worden met de f16 en dan zien we vanaf daar, in ieder geval mooi om jullie te leren kennen
Dash
6 augustus 2022, 22:50
Welkom Lucky,

Veel plezier met het trainen en tot snel online..
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]