Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Hoi, ik ben Alexander, aka "Raptor"

Raptor
23 juli 2022, 20:21
Dag allemaal,

Ik heb van deze community te horen gekregen dankzij een Nederlandse collega op het werk die hier ook lid is (shout-out naaaaaaaar....... Kasper "Whisper"..... ) en ik heb mijn kans dan ook maar gewaagd en geregistreerd.

Ik ben 43-jarige Belg en ik heb een hekel aan Hollanders, hahaha grapje, nee helemaal niet hoor, integendeel. Ik ben begonnen met Microsoft Flight Simulator toen dat ding nog op MS-DOS diskettes van 1,44MB stond en toen ik moest knoeien om mijn "expanded memory" uit te breiden (weet de jonge generatie eigenlijk wat dat is?? ). Maar omdat de evolutie van MSFS zodanig veranderd is naar een spel dat eigenlijk hardware nodig had die pas 10 jaar later uitgevonden werd (m.a.w. ik kon dat ding gewoon onmogelijk fatsoenlijk draaien) heb ik de overstap naar DCS gemaakt om nooit meer naar MSFS terug te keren.

Ik had eerst de Ka-50 en de A-10C. Wat was dat een fantastisch spel en het draaide dan nog super stabiel als een mes door de boter met goeie FPS. Ondertussen zijn we wel véél updates verder gekomen in DCS, zodanig dat ik mijn pc toch ook weer een paar keer heb moeten uitbreiden. Mijn virtuele ervaring beperkt zich tot single player. De weinige keren dat ik online geweest ben, dan was dit op grote publieke dedicated servers met pings die ervoor zorgden dat vliegtuigen gewoon werden geteleporteerd van de ene naar de andere locatie, of mensen die na mijn zeer professionele en complete startup vanuit cold and dark cockpit gewoon bovenop mijn jet spawn-den en de boel tot ontploffing brachten om dan van de server af te vliegen. Om die reden heb ik DCS meermaals een aantal maanden of zelfs een jaar niet meer gebruikt. Maar ik keer er wel altijd naar terug.

Falcon BMS heb ik ook een hele tijd gebruikt. Het is een fantastische simulator die ondanks zijn leeftijd op vele vlakken ver voor is op DCS. Maar ik ben verwend door de mooie textures van DCS en daarom speel ik BMS eigenlijk niet meer. Maar zeg nooit nooit....

Groeten,
Alexander
Icarus
25 juli 2022, 19:40
Hahaha, Dag Belg....!!

Nouja welkom dan maar he, het heeft even geduurd.
Jaaa die oude tijden......

Nou groot voordeel met vandaag de dag... iedereen weet weer iets meer, dan toen

Qua stabiliteit is er eigenlijk niet heel veel meer op aan te merken... zoals wij het hier draaien gaat het nagenoeg altijd goed. Allicht dat internet stabiliteit een factor kan zijn/worden.
Ook de pc kan qua prestaties misschien issues geven, maar dit valt in de meeste gevallen wel goed op te lossen mocht dit alles überhaupt een ding zijn.

Bijkomend, het 31st faciliteert beide sims, dus zowel DCS als BMS... en zo zijn er ook zeker een aantal die duaal vliegen.

Online vliegen met andere humans, jaa... dat is zeker een ervaring. Dit maakt uiteindelijk ook een beetje het doel van de sim.
Onze club is op het huidige moment een dedicated f16 based squadron.!!
Onze aanmeld procedure is dan ook gericht op de F16. Maar binnen de club wordt ook het andere aan vliegend tuig gevlogen...

Om lid te worden hanteren wij een 'IQT' (Initial Qualification Test) programma.

Na de IQT krijgt de aspirant lid de status van 'cadet'.
Daarna volgt er een 'MQT' programma (Mission Qualification test) Hier worden basis vlieg skills uitgelegd en aangeleerd, (indien nodig) en dient men in een schappelijke tijd te voltooien. (richtlijn in 3 maanden)
Nadat de IQT en MQT programma's zijn voltooid wordt de cadet promoted naar 'full member' en volgt er een 'First flight'

Na de first flight kan je volledig mee vliegen met alle missies, die erg leuk zijn...
zo hebben we sinds een aantal maanden 'rookie flight' sortie's... die leuke missie's vormen met net dat beetje uitdaging, en dit leent zich heel mooi om bekend te raken met onze manier van vliegen.
En dan is er nog 2 jaarlijks een LAN... wat wel een complexere uitdaging bied.

Zo hoop ik gij van voldoend informasie te hebben geboden, en ziens ik uwe Applicatione mijn richting te geraken...

Uwe hoogheid
Icarus
Rolibi
26 juli 2022, 10:59
Welkom Alexander.

Wat Icarus zegt...................... :-)


Ik lees in je introductie vele overeenkomsten met mijzelf.
Behalve dat belgen/hollander verhaal. Dat is bij nou precies omgedraaid.

Ik ben nog niet zo heel lang member van het 31st.
Maar ik raad het je (net als Whisper) van harte aan.

Leuke en goeie gasten die tijd en energie in je steken.
Ik heb in de korte tijd al meer geleerd als dat ik me afgelopen jaar met youtube en trial&error heb aangeleerd.

Dus ik zou zeggen, meld je aan voor de ICQ. Dat is al een leuke intro van wat je o.a. te wachten staat.

Succes.
Dash
6 augustus 2022, 22:45
Welkom Raptor ,

Veel plezier met het trainen en dan zien we je snel online
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]