Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Lang gewacht... Maar hier is ie... Inclussief IQT vrees....

MaffeRik
29 juli 2022, 21:38
Lang gewacht, maar toch de "stoute" schoenen aangetrokken om mijzelf hier aan te melden.
Na enig aandringen van mijn goede vriend Rolibi is het moment daar om de volgende stap te nemen in mijn DCS vliegwereld.

Ohja.. eerst wat personalia..
Mijn naam is Roy. Maar ik heb mij aangemeld onder callsign "MaffeRik". Hoewel je natuurlijk een callsign moet krijgen en verdienen.. Heb ik deze zelf gekozen. Mocht dat ooit moeten veranderen dan hoor ik het wel :-). Ik kom uit Lelystad, woon daar samen met mijn vrouw en onze 8 maanden oude dochter, onze hond Mia, en onze 2 konijnen. Daarnaast nog wat ander ongewenst ongedierte in de tuin.

Ik kom zelf uit het simrace wereldje. Meermaals leuke successen geboekt tot mijn maat Rolibi zei: "He, dit moet je een keer proberen". Ik: "Ja hoor tuurlijk.. beetje vliegtuigjes vliegen HAHA!"
Dus. Ik zitten. VR bril op, en vliegen maar... Ho-lee-shit dat was vet! ... Rolibi weet dat nog niet, maar zelfs die avond er over gedroomd... <- vertel 't 'm niet....

Sindsdien praktisch niet meer in de simrace stoel gezeten. Wel aan het vliegen geweest. Eerst met een geleende HOTAS. Daarna met een Logitech X56, en inmiddels dan maar de overstap gemaakt naar een Thrustmaster Warthog met rudder pedalen (Dat laatste moet ik nog aan wennen...)

Ik heb me aangemeld om meer te kunnen leren. Ik vind het ontzettend vet om samen te vliegen, formatie te vliegen en missies af te ronden. Ik ben natuurlijk dagelijks aan het leren van Rolibi, maar ik weet zeker dat ik veel verbeterpunten heb waarvoor ik natuurlijk open sta om te leren.

Wat ik van mezelf weet waar ik nog verbeterpunten heb:
- Navigeren
- Meer geavanceerde wapenfuncties in het toestel
- Op de correcte manier landen. Ik krijg hem aan de grond.,. Maar soms is het nog wat "ruw"

Ohja... en ook dit jaar voor het eerst TopGun gezien, waarna ik meteen mee moest naar Top Gun Maverick. (<- Logisch).
Ehm ja... En verder IQT vrees. Ik begin steeds meer door te krijgen hoe het werkt... maar examens... ik had gehoopt zo'n 15 jaar geleden er van af te zijn.... maar helaas! Ik zal mijn best doen!

Ehm.. vragen... let me know!


Bubba
29 juli 2022, 23:23
Hey Rik!

Leuk dat je ons gevonden hebt via Rolibi. Laat ik je zeggen dat de IQT vrees ongegrond is. Onze instructeurs leggen je alles geduldig uit als je vragen hebt en geven veel tips. Er zijn heel veel YouTube filmpjes die juist laten zien hoe het niet moet. Doel is ook om je te laten slagen.

Dus aan de slag en dan zien we je snel in de virtuele skies!
Rolibi
30 juli 2022, 01:15
Welkom amigo,

Ik weet zeker dat je het net zo vet ga vinden als ik.
En wat Bubba al zei, iedereen is super chill en nemen graag de tijd om je te helpen en te leren.
Als ik voor mezelf spreek, had ik dit veel eerder moeten doen.

Leuk dat we samen het niveau kunnen gaan opkrikken.
Want “you ain’t ween nothing yet”
Laat me weten hou je IQT is gegaan
Icarus
30 juli 2022, 23:31
Dag crazyRik... <--- will be chanced...

Hahaa leuk dat je je aangemeld hebt, wij zaten er idd al op te wachten ....

Lelystad heb ik ook nog een tijdje gewoond 1,5 jaar aan de oostranddreef zo uit mijn hoofd...
blij dat ik weer in Groningen woon... "" the place to be"" of course

Mja leren.... dat gaat hier wel goed komen denk ik...
In de Docs folder van DCS kan je een manual vinden van de F16 als het goed is, en anders via de site van DCS is die wel te vinden.
Daar staat aardig goed uitgelegd hoe de basics van de F16 werken.

Komende tijd zullen wapens niet je eerste prioriteit zijn.
Afin.... alvast wat info voor je IQT lees de instructie "GOED" door..! daar staat precies in wat we willen zien...

Ik zie je IQT snel tegemoet.

Groet Icarus
Hammer
31 juli 2022, 11:02
hey

ik krijg aanstaande vrijdag de sleutel van mijn appartement in lelystad. dus we zitten dan niet heel ver uit elkaar
iqt's en MQT's zijn er om je skills te leren. niet zozeer om je te toetsen, het is meer dat iedereen in ieder geval een aantal basisvaardigheden heeft waarop we kunnen bouwen. dus geen stress daarover (sprak de hypocriet) en vraag andere leden die het al gedaan hebben om met je mee te kijken en die kunnen je er dan doorheen loodsen en je helpen om de vaardigheden op niveau te krijgen en dan zul je al heel snel merken dat je er doorheen zal vliegen directe feedback tijdens mqt's is ontzettend waardevol. zie die tests dan ook niet als examens maar meer als een masterclass serie
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Dash
6 augustus 2022, 22:48
Welkom Rik,

Lekker aan de slag zoals gezegd en stap voor stap naar je mission qualification.. See you soon
MaffeRik
7 augustus 2022, 20:18
Bedankt voor het warme welkom allemaal!
Ik ga zo snel als mogelijk beginnen met de IQT. Toevallig even een paar drukke dagen gehad, maar de rust is weer terug!

Tot snel!

En @Hammer! Dat is gaaf! Gefeliciteerd met je appartement! De mooiste stad van Nederland blijft toch echt Lelystad hoor! :-)
Icarus
8 augustus 2022, 11:17
ER GAAT NIETS BOVEN GRONINGEN....


Lelystad is goed voor target practice

Na 1.5 jaar daar aanwezig geweest te zijn,

blij dat ik weer leef in Grunn
MaffeRik
15 augustus 2022, 17:50
Binnenkoet weer de bieten campagne he Icarus...
Enne.. Lelystad als Target Practice prima... dan kunnen de echte bommen wel op Grunn toch? ;-)
Icarus
19 augustus 2022, 12:39
MaffeRik
21 augustus 2022, 18:31
Hi!

Ik heb morgen mijn IQT aangevraagd en de bevestiging per mail gekregen, maar moet ik nog ergens iets van een Discord joinen of iets dergelijks? :-) Deze heb ik nog niet gehad...

En ja... Best zenuwachtig 😳
Nighteyes
21 augustus 2022, 19:32
komt goed, ik ga je de link morgen via de mail sturen. dus houd je mail in de gaten.

overigens ging er iets mis met de iqt op de ato, maar je iqt gaat gewoon door hoor. zie je morgenavond om 20:00!

If one million people say a foolish thing, it is still a foolish thing.
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]