Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Yo, de mannen...

Yeti
14 november 2020, 12:13
Mijn naam is Fred, aka Yeti.
Bijna 50 en Belg.
Oceans
14 november 2020, 18:33
Yo, Yeti. Welkom hier. Je introductie is super kort. Wat brengt je hier?
Yeti
15 november 2020, 00:23
Hoi Oceans,
bedankt om me welkom te heten
Wat brengt me hier...
Wel toen ik jong was wou ik piloot worden, maar helaas was mijn zicht te slecht.
Afgekeurd dus
Ondertussen ben ik dus bijna 50, maar mijn interesse in de luchtvaart is gebleven.
Heb altijd wel gevlogen met flightsims zoals x-plane of msfs.
Ook BMS heb ik al verschillende jaren op mijn pc staan, maar heb me er nooit echt in verdiept.
Verder dan de eerste training missies ben ik nooit geraakt, laat staan een campaign uitspelen.
Maar nu wil ik er eindelijk eens de tijd voor nemen om me door de uitgebreide manuals te worstelen.
En het leek me leuk om hier een plaatsje te hebben om al mijn domme vragen beantwoord te zien door een groep nederlandstalige experts
Oceans
15 november 2020, 17:12
Een goed begin is je te verdiepen in hetgeen je moet kunnen om een IQT aan te vragen. Als je deze Test haalt, gaat er een wereld voor je open.
Succes!

Lid worden en IQT aanvragen.
Wildman
17 november 2020, 13:31
Hi Yeti!

Welkom op het forum. Ik kan alleen maar bevestigen wat Oceans zegt: snel zorgen dat je je IQT kunt doen. De hoeveelheid kennis en gezelligheid die je daarna vindt is geweldig!

Succes!

Wildman

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Bubba
18 november 2020, 00:00
Hallo Yeti,

Leuk dat je het squadron gevonden hebt. Zoals gezegd, oefen de ramp start, CCIP bombing, en vooral de landing. En dan hoop ik je binnenkort tegen te komen in je eerste vlucht. Succes en tot snel!

Bubba
Snowman
18 november 2020, 15:35
Veel plezier met de eerste stappen in BMS!

Groet Snowman
Fluke
27 november 2020, 00:17
precies dit... IQT aanvragen en komen leren

Succes!
Fluke
7 december 2020, 20:13
Stiekem wel benieuwd hoe het met onze meest recente Belg gaat...
Yeti
9 december 2020, 15:35
Gaat langzaam :sad2:
Binnenkort 2 weken vakantie, dan zal het wel sneller gaan hoop ik...

Vraagje: hoe kan ik voorkomen dat ik soms mijn keys helemaal opnieuw moet mappen?
Fluke
12 december 2020, 13:22
"soms"? Het zou niet mogen gebeuren iig. Keybindings staan opgeslagen in de .key file. Wat, vergezocht, zou kunnen (maar dat is gissen zonder meer info) is dat door bv in/uitpluggen van je stick de volgorde van je USB devices wijzigt en je trigger ineens op je mfd zit.

Maar voor zover ik weet kan dit met de huidige versie geen probleem meer zijn. En... Ik weet niet eens of je meer dan alleen een stick hebt...
Bubba
14 december 2020, 15:05
Welke stick gebruik je? In de Docs folder van de BMS installatiemap staan voor verschillende hotas en joysticks keyfiles. Inclusief een installatiegids. Deze werken heel goed in BMS.
Yeti
14 december 2020, 16:15
Gebruik nu m'n x-55, omdat mijn rudderpedals kapot zijn.
Hier ligt ook nog een cougar, maar die zijn antenne elevation werkt niet meer zo goed, hij registreert de hele draai cirkel niet meer.
Ik heb nu de alternative launcher geinstalleerd, zou dan normaal niet meer mogen gebeuren dat je zomaar je key assignments verliest.
Voor de rest heb ik nog gewoon mfd's en een icp...
Fluke
17 december 2020, 11:08
Hm... juist met gebruik van de Alt Launcher zou het hetzelfde moeten blijven. Ik kan ook niemand vinden met hetzelfde probleem!
Wat nu als je de Alt Launcher nĂ­et gebruikt?
Bubba
1 februari 2021, 10:27
Hallo Yeti,. Wil het al een beetje lukken? Lange tijd niets meer van je vernomen.
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]