Forum

[Algemene forums] Vragen over DCS / BMS en 31st

wazig

Frankey Boy
29 september 2019, 18:40
Nu zullen jullie wel denken , daar is tie weer .
Maar na een upgrade van 4.33 naar 4.34 is er dermate veel instellingen verloren gegaan ,waar ik niet meer uitkom.
Geluid van de toren .. WEG,,,, een dashboard om te huilen Geen leesbare tekst meer op de instrumenten alleen strepen en stippen niks van te maken. En ik kan het maar niet krijgen zoals in youtube, zo strak en scherp heb ik het nog nooit gehad. Waar is het fout gegaan .
Mijn systeem is een AMD A4 6300 16 Gb Ram NVidia Gforce GT 720 2Gb
Fluke
29 september 2019, 20:49
Geluid van de toren .. WEG,


Dit klopt. Als je de nieuwe manual leest weet je waarom dat zo is. Tipje van de sluier: het is realistischer geworden. Ik heb het al eerder geroepen geloof ik... je ontkomt echt niet aan (veel) leeswerk bij deze sim!

Vwb je graphics: post een screenshot.
Frankey Boy
30 september 2019, 11:29
Een screenshot bijgevoegd
jonge jonge wat een zoekwerk om dat voor elkaar te krijgen.
na meer dan een uur werk ,toch voor elkaar gekregen.
tenminste als dit de bedoeling is?
Fluke
30 september 2019, 14:05
Het maken van een screenshot was lastig, bedoel je? Dat kan handiger inderdaad. De gekozen knop is dan wel weer heel logisch, maar waar ze worden neergezet is nogal vaag in eerste instantie .

Ik ben wel benieuwd naar je grafische instellingen. Als ik jou was zou ik die eens helemaal naar beneden bijstellen en vanaf daar verder proberen. Je moet dan wel de beeldscherm resolutie van je monitor in Falcon gebruiken als dat niet al zo is. Ik probeer vanavond tijd te maken om je dat met plaatjes te laten zien.
Fluke
30 september 2019, 17:15
Zou je alvast merk en type van je monitor voor me op kunnen zoeken?
En zoveel gegevens over je systeem als je kan vinden. Windows versie, resolutie die je gebruikt zijn al erg prettig.
Frankey Boy
30 september 2019, 19:12
Asus VE 278 aangestuurd door NVidia Gt 720 2 Gb resolutie 1920 x 1080 - 60 Hz ook ingesteld in Bms
Win 10 Home 64 bit
Fluke
30 september 2019, 22:55
Goed... vooraf:

- je systeem is voor BMS aan de zwakke kant. 4.34 is net weer een tikje zwaarder op je hardware dus wellicht dat je nu echt tegen de beperkingen van je PC aan loopt. Die mooie plaatjes van Youtube worden dan ook niet op een PC geschoten die vergelijkbaar is met die van jou. Je grafische kaart bijvoorbeeld is nu een jaar of 5 oud en was zelfs toen al een echte instapper.
- op je screenshot ben je best ver "uitgezoomd". Is dit je standaard beeld? Voor de leesbaarheid zal je echt dichterbij je instrumenten moeten gaan zitten met je virtuele piloot.
- je kan op 2 plekken je grafische instellingen aanpassen, namelijk de configurator (zie afbeelding 1 en 2) en in BMS zelf (afbeelding 3)

In dit menu ga je voor "configuration"
[attachment=1321]1.jpg[/attachment]

Dan kom je hier:
[attachment=1322]2.jpg[/attachment]
Neem deze instellingen over. Kort gezegd: alles uit.

In de BMS setup:
[attachment=1323]3.jpg[/attachment]
Zorg dat je grafische kaart geselecteerd is bij de bovenste optie. Zorg dat de resolutie van BMS overeenkomt met die van Windows. Multisampling uit en Grass en Trees naar 0.

Ga nu ergens vliegen en kijk naar je FPS (frames per second). Uit m'n hoofd is dat middels de toetsencombinatie Alt+C, f. (Dus Alt en C samen indrukken, loslaten en daarna gelijk f indrukken en loslaten), maar dat kan je zelf voor de zekerheid even opzoeken in de manual.

Report back met het resultaat.
Frankey Boy
1 oktober 2019, 20:21
Gedaan. Fps schommelt tussen 18 en 24 en het beeld is strakker geworden. en rustiger.
maar ik weet nu niet hoe hoog het eerder was.
Fluke
1 oktober 2019, 22:44
Dit betekent dat je PC bms 4.34 niet aan kan helaas.
Frankey Boy
3 oktober 2019, 18:57
Met andere woorden ik moet een zwaardere video kaart hebben of ???
doorgaan met 4.33 ?? wat raad jij aan.
Fluke
3 oktober 2019, 19:04
Hangt er vanaf... wil je online dan heb je 4.34 nodig.

En 4.33 kan je nu al proberen. Zou me alleen niks verbazen als die ook niet vlot draait.

Een 2e hands grafische kaart is optie 2. Iets van een radeon 7850 ofzo.
Frankey Boy
3 oktober 2019, 19:39
OK Dit wordt nu een technis aspect.
mijn huidige video kaart Nvidia 2Gb tegen een 2e hands radeon 7850 van 2 Gb?
blijft toch het zelfde. Of speelt de kloksnelheid hier een rol?
Fluke
3 oktober 2019, 20:03
O.a. maar ook de chipset. Google maar eens gt 720 vs 7850.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GeForce-GT-720-vs-AMD-HD-7850/m12696vs2182

Niet te vergelijken! Zo'n 7850 kost je op marktplaats 2 a 3 tientjes (daar heb ik de mijne voor verkocht) en wellicht kom je er dan mee weg. Maar eerlijk gezegd is je hele pc qua gamen of simmen wel aan een upgrade toe .
Frankey Boy
4 oktober 2019, 21:10
Dank je voor de uitleg
Heb onderhand wel al een betere hotas gescoord
Pro Flight X-65F
Hammer
5 oktober 2019, 20:42
die processor is ook wel aan vervanging toe. met 2 threads red je het tegenwoordig niet meer...
heb al meerde oude system gezien waarin windows gewoon 80 procent load in idle op 1 thread zet waardoor de pc haast onbruikbaar word voor simpele dingen als youtube enzo.
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Frankey Boy
5 oktober 2019, 21:03
Ja, ik begrijp het wat jullie allemaal schrijven, alleen ik heb geen weet van al deze technische aspecten
waar hangt en staat een game pc mee, wat bepaalt wat?
ik heb mij hier nooit in verdiept
cores en threads , het zegt mij niks.
mijn output was een redelijk snelle processor , hang er wat geheugen achter en een harde schijf en een video kaart met wat geheugen en klaar.
Maar ik begrijp nu dat dat al helemaal verkeerd gedacht is.
Hammer
5 oktober 2019, 21:52
tegenwoordig is 4 cores 8 threads het minimum, daarna is ghz (gigahertz) belangrijk, hoe hoger hoe beter (en vaak ook duurder)
dat laatste is ook meteen een instinker. want een 4 ghz pentium 4 staat bij lange na niet gelijk aan een recente processor met maar 2 ghz, de recente processor is uiteindelijk veel sneller. omdat hij meer insuctries per clock kan verwerken.

een clock is 1 hertz.

ik kan er best wel diep op ingaan maar uiteindelijk blijft het dan nog steeds abracadabra voor de meeste mensen.
maar waar de meeste mensen over vallen is dat ze denken dat hun oude processor van 3.6 ghz gelijk staat aan een recente van 3.6 ghz met hetzelfde aantal cores/threads want het heeft toch uiteindelijk dezelfde snelheid denken ze. maar dat is dus niet zo.

een redelijke game pc moet dus
A een middelmatige cpu hebben, of beter (future proofing en budget afhankelijk) (de amd 3700X behoort nog tot de middelmaat maar staat wel boven de rest, de 3900x van amd hoort dus bij de high end)
B een redelijk moederbord. voor AMD kun je echt heel goedkoop gaan kwa moederbord maar wil je deze pc houden voor de komende 5 jaar met grote zekerheid dat je dan nog steeds de laatste games kan spelen zit je al wel richting de 200 euro voor moederborden aangezien je dan het x570 chipset wilt hebben, maar een B450 moederbord volstaat in bijna alle gevallen op het moment.
C een middelmatige huidige of vorige generatie grafische kaart, het hoeft niet duur te zijn, zoals fluke al zij een 7850 (wat een paar generaties terug is) koop je voor 2 tientjes en waarschijnlijk kun je die zelfs gratis al ritselen ergens, 7850 zou ik alleen niet aanraden omdat die echt op zijn tenen moet lopen om bms een beetje speelbaar te maken. dus kijk naar een rx580 of rx480, die kaarten zijn best betaalbaar nu 2e hands. op nvidia gebied zou ik kijken naar een 960 of hoger, of een gtx 1060 of hoger, of elke RTX serie kaart. nvidia heeft hier op het moment mijn voorkeur als ik nu een nieuwe zou moeten kopen van de huidige generatie.
D passend RAM bij je processor. zeker AMD is hier gevoelig voor, de nieuwe processoren van AMD willen het liefst RAM geheugen hebben van 3600 mhz vanwege de manier waarop hun processoren in elkaar zitten.
E maar dit is optioneel, NVME SSD's zijn best wel betaalbaar tegenwoordig en bliksems snel. ik zit binnen 10 seconden in de 3d wereld in bms. mijn laad tijden zijn echt sterk verbeterd. mocht je ooit een upgrade hebben meegemaakt van hardeschijf naar normale 2.5 inch SSD, dit is hetzelfde alleen dan van 2.5 inch SSD naar NVME SSD (NVME SSD is dus het platte printplaatje wat je op het moederbord schroeft mocht je het tegenkomen in filmpjes) neem dan wel 1 met minimaal 480 GB aan ruimte want je vult het ding al best snel. zeker met de games tegenwoordig is het niet vreemd meer dat ze 80 GB groot zijn gemiddeld.

ik heb je andere draadje gezien waarin je vraagt om hulp voor een nieuwe pc, ik en een paar andere hier kunnen wel een systeem samenstellen van onderdelen zodra we weten met wat voor budget we dan spelen.
ik werk 60 urige weken. dus ik zal hoogstwaarschijnlijk alleen in het weekend reageren.
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Fluke
6 oktober 2019, 20:09
B een redelijk moederbord. voor AMD kun je echt heel goedkoop gaan kwa moederbord maar wil je deze pc houden voor de komende 5 jaar met grote zekerheid dat je dan nog steeds de laatste games kan spelen zit je al wel richting de 200 euro voor moederborden aangezien je dan het x570 chipset wilt hebben, maar een B450 moederbord volstaat in bijna alle gevallen op het moment.


Dit hangt wel heel sterk van je gebruik af toch? Kan je hier eens iets op uitwijden (dan houden we z'n andere draadje als echt systeem-advies )
Frankey Boy
6 oktober 2019, 22:03
Ik heb m'n oog laten vallen op een msi GTX 1060 6gb misschien wel een ten times better
Frankey Boy
7 oktober 2019, 21:37
het is de 3G versie geworden en die zit er nu in
Wat een verschil ... sjonge jonge , nooit gedacht dat het zo veel uit zou maken.
Nu nog alle settings terug brengen.
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]