Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Ook ik dan mijzelf even voorstellen

Scooter
18 juni 2019, 13:10
Hallo allemaal.

Ik kwam ST31 tegen op de opendag op Volkel en was echt stomverbaasd dat Falcon4 nog steeds "leeft". In 1999 kreeg ik destijds deze sim als afscheidskado van mijn werkgever. Hij wist dat ik deze wilde hebben en ik heb toen ook veel gevlogen, zelfs "houtje touwtje" online.
Nu wist ik van de BMS versie af, maar om daar zomaar in te duiken was met mijn 101 hobby's iets teveel gevraagd.

Nu heb ik meer tijd en wil zelfs een simpit maken... al zie ik prijzen voorbij schieten waarvan mijn ega dan waarschijnlijk toch mij even op " ons contract" zal gaan wijzen en de voordeur ineens heel dichtbij zal gaan komen. Dus zoek ik het meer in de zelfbouw van diverse componenten. Dus ...snuffel ,snuffel, snuffel..... het valt niet mee om specifiek gegevens hierover te vinden. Maar goed, nu dan maar hier aangemeld en proberen of jullie mij een duuw in de goede richting kunnen geven.

Ondertussen ga ik Falcon BMS installeren en mijn TM Cougar weer eens opfrissen.........we gaan het weer samen oppikken. Zal een hele wijziging zijn denk ik met het begrijpen van de BMS versie.

Hopelijk vlot online en dan gezellig meedoen .... ik heb er zin in.

Gr,
Scooter ( een nick name die ik destijds van een andere simgroep kreeg en gelukkig hier kan behouden.;-) )
Knight
18 juni 2019, 19:36
Hi Scooter, Als het goed is heb je mijn (ik noem het) cockpit light gezien op de 31st stand.. Natuurlijk kost het geld, en je kan het zo gek maken als je wilt, Maar het hoeft niet zo duur te zijn..
Het zit gedeelte van mijn pit is een set planken gezaagd naar een tekening genaamd "Aker Barnes".
Ik gebruik alleen het zit gedeelte. je kan met een complete Aker Barnes en Twee monitors een super pit bouwen.. Met de ene monitor zit je in de game, en de andere monitor kan je gebruiken voor de meters en gauges. Hoogte, Speed, Linker en rechter MFD, enz enz.. super cool.
Dus.. mijn advies,, en zo blijft de voordeur dicht voor vertrek.. begin goed, maar niet te gek. Je zal wat kosten moeten maken maar het hoeft echt niet gelijk veel te zijn.
Mocht je hulp nodig hebben wil ik je best verder helpen.. check bv de site www.viperpits.org

https://www.flightsimwebshop.com/nl/thrustmaster-mfd-cougar.html?gclid=Cj0KCQjwl6LoBRDqARIsABllMSb4am3FD_FrcsyF9K0LWBPIubZe5C6SQRsaqjsU6_AUGy8KZsjMU1YaAjOyEALw_wcB

Groeten,

Knight


Succes en tot snel
Scooter
19 juni 2019, 17:28
Beste Knight.

Je hebt volkomen gelijk. Jouw link is idd het eerste wat in mij opkwam, maar ik zit ook te denken aan de DED. En als "a must have" de ICS. Nu ben ikzelf behoorlijk thuis in electro/electronica en heb lopen zoeken naar zelfbouw van de DED en ICS. Ik ben nog niet veel tegengekomen, eigenlijk lijkt het eerst "ineens" te vinden te zijn, maar dan loopt het weer op een dood spoor. Dus als men nog iets aan info weet te staan, laat het even weten met een mailtje of link.

Nu eerst maar eens zien hoe ik de BMS 4.34 en de TM Cougar goed kan koppelen. Ik heb een voetenstuur van Saitec en de config van de microstick lijkt hierdoor niet goed te gaan. Ik heb me ondertussen ook aangemeld bij viperpit.org en zal daar eens flink rondneuzen.
Maar goed.... ik ben net weer begonnen en dus eerst maar eens alles goed doornemen. RTFM ;-)

Nogmaals dank,

Scooter
Velcro
1 juli 2019, 19:01
Hallo Scooter,

Leuk dat je je hebt aangemeld.

groet :salute: ,

Velcro
Hammer
5 juli 2019, 13:59
Welkom scooter.

Ik neem aan dat je de ICP bedoelt ipv ICS.

Ik ben zelf gewend om die te bedienen vanuit numpad en pijltjes toetsen en pg UP down gedeelte van mijn keyboard wat ook heel goed werkt. Maar je keyfile moet daar dan wel sterk voor worden aangepast.

En kwa leren vliegen weer en gewend raken aan de SOP enzo is er geen vervanging voor samen met iemand online vliegen. Het leert zoveel sneller op die manier.

Falcon4 en bms lijken bijna niet meer op elkaar. Het is zoveel vooruit gegaan.

Ik wens je veel success en hoop je snel te joinen in de lucht en aan je vleugel te hangen

Sent from my F8131 using Tapatalk
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Duck
14 juli 2019, 12:24
Welkom Scooter, ik zie je snel airborne

Groeten Duck
Scooter
17 juli 2019, 23:00
Idd... ik vergis me telkens weer... ik bedoel idd de ICP :facepalm:

De comms lukt al aardig. Het starten vanaf " Ramp" en taxien naar de baan, het vliegen van waypoint naar waypoint en het landen da's geen probleem meer. Even nog een maandje flink stoeien en dan zit dat er al flink in. Maar de startup .... pfffff da's een "100x doen" ding.
Ik doe het stapje voor stapje en probeer zo steeds iets verder te komen. SOP? weer zoiets ... ik moet alles weer uitvinden en ik denk dat meevliegen inderdaad het beste is.

De DED is gemaakt en werkt. Nu de FFI nog en dan alles netjes inbouwen in een box. De cockpit komt later wel. Daarna 2 displays voor mijn Cougar MDF's en dan de ICP waar ik zo naar verlang. Die van Hispapanel lijkt me prima, maar het lijkt of de bijbehorende print niet meer gemaakt wordt. Enfin, ik ben nog steeds naarstig aan het zoeken naar onderdelen. Dat idee met de numpad en pijltjes is misschien ook wat.

Maar eerst mijn verbouwing thuis en de weg om in september mijn nieuwe baan te gaan uitvoeren. En dan is in september kom ik echt helemaal los in de sims.

CU,
Dick
Duck
18 juli 2019, 00:43
14 en 15 september hebben we een LAN in Aalsmeer. Kan je lekker kennis maken en mee doen Wel eerst je IQT halen

Groeten Duck
Scooter
18 juli 2019, 20:20
Beste Duck.

Ik zou best willen, maar mijn vader wordt hopelijk de 15e september 92 jaar. En dat willen we toch wel vieren.
De 14e kan ik misschien wel langs komen, maar mijn PC laat ik dan wel even thuis. Het is altijd leuk om de gezichten bij de namen te zien. Waarschijnlijk kom ik dan samen met mijn vrouw “even” langs, kan ik haar daarna nog iets van de omgeving laten zien.
Ze heeft dan haar eerste vakantiedag die ik, door per 1 september te beginnen met een nieuwe baan, dus niet meer kan vieren.

Ik zal het in de gaten houden.

Gr,
Scooter
Scooter
21 juli 2019, 01:01
Vanavond mij op de Ramp Start geconcentreerd....... was tot een kwartier geleden echt een ramp.

Alle stappen doorgenomen tot dat ik de motor met “start 2” moest starten. Ik startte de motor en die liep netjes naar 25%. De “SEL” lamp ging uit en dus de throttle naar IDLE. In de virtual cockpit geen beweging in de throttle te zien. Alles bleef hetzelfde. En dus ook niet het oppikken van de motor,

Dat heb ik dus 4 x meegemaakt, en telkens naar internet om te startups te zien waar de throttle wel naar idle ging, zeg; “ bewoog”.
Op internet bleken er meer mensen met dit fenomeen te kampen. Uiteindelijk bleek er (althans voor mij) geen duidelijke aanwijzing te zijn dat je het hendeltje bij de throttle moest aanklikken en een paar keer snel met de throttle heen en weer moest bewegen.

HIerna is het dus wel een keer gelukt...... yes. Morgen weer verder met de ramp start.

Nog even een maandje zo stoeien om daardoor hopelijk mijn checkvlucht te kunnen gaan maken.

Cu,
Scooter
Wildman
21 juli 2019, 12:24
Ik heb gemerkt dat de engine start eigenlijk ALTIJD goed gaat als je de throttle helemaal naar achteren getrokken met rust laat en, als het toerental 20%+ is, de idle detent (alt-i) bedient. Volgens mij wijkt dit wat af van de werkelijkheid, maar het werkt feilloos in BMS
Scooter
21 juli 2019, 12:47
Thnx Wildman.

Ik zal de shortcut met de keycombi eens gebruiken, maar mijn voorkeur gaat, totdat ik het fysiek voor elkaar heb met een “cockpit”, om in de 3d cockpit alles aan te klikken. Zo leer ik ook waar alles zit.

Komt uiteindelijk allemaal goed.

Cu,

Scooter
Wildman
21 juli 2019, 17:16
Mijn X-56 heeft geen idle cutoff, dus ik heb een van de switches naast de throttle geprogrammeerd naar JFS (up) en idle cutoff (down).

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk
Scuby
22 juli 2019, 16:20
Welkom!

Gr, Scuby
Scooter
14 augustus 2019, 00:48
Tjeemig.

Heb de laatste weken de zolder niet bezocht ... daar staat de PC en het was me te heet. Tevens bezig met de verbouwing van onze slaapkamer en dergelijke. Van het een komt het ander en ik ben op het ogenblik bezig met de laatste dagen werk bij mijn huidige werkgever. Per 1 september een andere job. Daar moet ik me flink op gaan concentreren. Al met al een drukke periode met. Weinig vliegen.

Nu heb ik wel een projectje gestart. De DEDuino van Uri. Heb de oled van de DED al aan het werk. Echt gaaf om te zien.
Nu ga ik de boel fatsoeneren. Heb de PCB mainboard voor deze laten maken en de rest komt later. Diverse hardware gekocht zodat ik dit echt netjes voor elkaar krijg. Van het mainboard heb ik 10 stuks (minimale aantal) gekregen. Ik heb er maar eentje nodig. Dus als er nog liefhebbers zijn. Ik wil eerst checken of de mainboard in orde is. Ik zie verbindingen die geen verbindingen zijn. Maar ik kan dit, bij gebleken fouten, alsnog in orde maken. Als dat allemaal gecheckt is kunnen de andere PCB’s voor een klein prijsje verkocht worden. Enkele euro’s denk ik. Als er tenminste mensen zijn die interesse hebben. Ik heb dit met Uri geventileerd en die vond het prima als ik ze verkocht.

Dus ....... wel bezig , maar nog steeds mijn rampcheck uit het hoofd aan het leren. Dat vind ik echt heel lastig.
Vooral omdat ik beroepsmatig twee andere toestellen erbij ga krijgen, die ik zeer zeker moet kunnen bedienen. ;-)

Is de bijeenkomst alleen voor leden die vliegen, of mag je ook zo even gezellig langs komen en babbelen?

CU all,

Scooter
Oceans
14 augustus 2019, 08:01
Vooral omdat ik beroepsmatig twee andere toestellen erbij ga krijgen, die ik zeer zeker moet kunnen bedienen. ;-)

Welkom Scooter,
Wat doe je in het dagelijks leven? Ook vliegen?
Scooter
14 augustus 2019, 23:24
Beste Oceans.

Ik heb altijd passie gehad met vliegen. Dus als kind begonnen met “bromvliegers” te maken. Daarna als kind van circa 11 jaar lid geworden van de ALC (Arnhemse Luchtvaart Club) om daar het modelbouwvliegen te beoefenen. Bouwen vanaf tekening en eerst met vrije vlucht gevlogen, toen combatracing (lijnbesturing) en na lid af te zijn veel later radiografisch, destijds nog met 27 Mhz zenders.
In 1992 ben ik gaan zweefvliegen bij ZC Deelen om dit in 1997 te verruilen met Terlet. In de buurt van 1996 begon ik met een F16 simulator op een 286’er PC. In 1999 ben ik van baan veranderd en ik kreeg als afscheidskado van mijn afdeling Falcon. Een jaar later kon ik dat pas gebruiken op een PC die het aankon. In 2000 zijn wij verhuisd naar Oosterhout bij Breda, Tegerlijkertijd van zweefvliegplaats geruild en dus naar Illustrious te Gilze Rijen overgestapt. Tot 2004 gevlogen en gestopt omdat het geld en tijd naar de kinderen behoorde te gaan, papa hoefde niet elk weekend op het vliegveld te zijn.
Ondertussen verpauperde het werk en ben ik In 2012 naar een ander bedrijf gegaan.
4 jaar geleden weer langzamerhand weer begonnen met sim-vliegen.
Afgelopen maart kregen 80 man op de zaak te horen dat ze boventallig waren, waaronder ik. Maar ik kon daar blijven, zij het met een stap terug...... mijn vorige functie. Dus heb ik ook buiten het bedrijf gekeken naar een baan.
En die vond ik..... een hobby die ik als werk kan gaan omzetten.
2 september wordt mijn doopdag daar. Technicus van 2 simulators....... inclusief alles wat erbij hoort. Dus vandaar dat ik schreef dat ik 2 toestellen moet leren kennen.

We gaan het meemaken, ik heb er zin in.

Dus nu weten jullie alles over mij ( behalve mijn pincode )

Nu nog de F16 cockpit bouwen ...... een project wat waarschijnlijk langer gaat duren dan dat ik eigenlijk zou willen. Er is zoveel info te vinden en zoveel mogelijkheden dat op alle forums de bomen door het bos niet meer te zien zijn. Ik lees oveer verschillende hardware mogelijkheden qua aansturing en ik weet niet wat nu het slimste is. Ik ben begonnen met de DEDuino .... de DED kan ik dan eventueel ook door een ander systeem laten aansturen dacht ik zo.

Wat een prachtige hobby hebben wij toch

Cu
Scooter
17 augustus 2019, 09:56
Zo....

Nu twee weken “vakantie” . Klusjes in huis doen , maar ook extra tijd om de rampstart te oefenen.
Ik neem aan dat als je geland bent en op de ramp bent teruggekeerd je het in omgekeerde volgorde moet uitvoeren?
Of is dit niet waar?

Groetjes en een fijn weekend allemaal.

Scooter
Knight
17 augustus 2019, 10:05
Hi Scooter. Met een fysieke pit is het netjes uitschakelen wel handig. Immers. als Bms uitstaat wordt het active geheugen ook niet meer uitgelezen. Dus moeten de knoppen wel goed staan voor de volgende rampstart.
Virtueel is het gewoon esc end en klaar.

Groeten

Knight
Scooter
31 januari 2024, 15:04
Even een update'tje.

Het is al weer even geleden dat ik me wilde aanmelden en er is ondertussen veel gebeurd.
ik werk alweer 4 jaar als flightsim technicus bij net naast EHGR. Ik heb het goed naar mijn zin.
Ondertussen ben ik ook bij een F16 flight sim groep gegaan. Het is net de 31e, maar dan een Engelse groep, (De uitdaging om "mijn verrekte slechte Engels" hierdoor omhoog te krijgen leek mij dit een goede optie.
Moest wel heel veel extra's doen om alles te begrijpen, maar ondertussen is het een stuk relaxter geworden. Ben, vanwege een drukke verbouwings agenda een jaartje er tussenuit geweest, maar probeer nu de draad met de groep weer op te pakken. Het is dus niet de 31e geworden, maar ik kijk veel naar jullie Youtube fimpjes en zie vertrouwde beelden en hoor af en toe wat Nederlands wat heerlijk ontspannen klinkt.
Doet er niet toe, ik draag jullie een warm hart toe en hopelijk ben ik in de gelegenheid om jullie as flightsim weekend in het Aviodrome te ontmoeten. Vooral Knight hoop ik te spreken. Heb met hem al een hoop "gesproken" via messenger (lees: getypt). Ik heb zin in de ontmoeting met jullie. Waarschijnlijk ben ik de zaterdag er.

CU ,
Scooter
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]