Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Ook even voorstellen

Snoopy
26 juni 2019, 10:00
Hallo,

ik wil me even voorstellen. Mijn naam is Hans maar ik gebruik al heel veel jaren de nickname Snoopy. Altijd al gek geweest van vliegen. Vroeger als tiener aan zweefvliegen gedaan. In het verre verleden ook veel met simulators gevlogen. Dat was echt lang geleden want het ging toen nog op de Atari ST, met F16 Combat Pilot. Later ook wel Falcon gebruikt op de PC maar alleen als ontspanning, nooit echt serieus. Toen heel veel jaren andere prioriteiten (Studie, gezin baan etc). Als ontspanning heb ik de afgelopen 6 jaar wel vrij geregeld World of Warplanes gespeeld. Maar dat is meer een game dan een simulator.

Om de beleving in WoW wat echter te maken, heb ik begin dit jaar wel een heel simpele cockpit gebouwd (gebaseerd op de F16). Het bestaat uit losse componenten die ik bij mijn werk pc neer kan zetten (schietstoel, dashboard en twee side panels). Ik gebruik daarbij een Warthog HOTAS en een Saitek voetenroer. In het dashboard heb ik twee MFD's met een 8" schermpje ingebouwd.

Nu ben ik met de tweede stap bezig en wil ik een aantal van de knoppen en andere schermpjes echt laten werken. Dus ben ik voorzichtig begonnen met het leren van Arduino componenten en programmeren. Leuk om te zien wat daar allemaal mee kan. En ook leuk om te zien dat je alle onderdelen spotgoedkoop via Aliexpress kunt bestellen. Zo blijft een hobby ook nog leuk. Ik wil daar het komende half jaar nog veel van leren zodat ik in de winter echt kan beginnen met het dashboard.

Voorlopig heb ik ook nog wel genoeg te prutsen met BMS en het echt goed werkend krijgen van de joystick/throttle en rudder combinatie. Want dat werkt nog steeds niet echt lekker.

Groet,
Hans
Knight
26 juni 2019, 21:31
Hallo Hans,, Welkom op het Forum.. Super leuk om te lezen dat er meer home pitbuilders bestaan zoals ik.. Ik lees eigenlijk een soortgelijk verhaal.
Zo heb ik mijn pit afgelopen luchtmachtdagen op Vliegbasis Volkel tentoon gesteld samen met een nog grotere builder Charlie.
Ik weet dus precies wat je bedoeld met Arduino en Pokey boardjes. Je heb natuurlijk al het pitbuidels forum www,viperpits.com gevonden?

Buiten het bouwen vind ik vliegen met BMS en met de 31st leden net weer wat leuker. Mocht je zin hebben om ook mee te vliegen stel ik je voor de IQT Checkride eens te bestuderen.
https://www.31st.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=332

Ik weet zeker dat je dan net zo enthousiast als menig van ons wordt en mee op missie gaat..

Hopelijk trot snel..
En heb je vragen, stel ze gerust!
Duck
14 juli 2019, 12:26
Welkom Snoopy

Groeten Duck
Scuby
22 juli 2019, 16:20
Welkom!

Gr, Scuby
Bubba
29 januari 2022, 12:45
Hi Snoopy!

Leuk man, Er zijn genoeg mensen met een pit/semi-pit in het squadron. Snel die BMS IQT aanvragen en dan zien we je snel op Discord en de virtuele skies!

Gr.

Bubba
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]