Forum

[Algemene forums] Vragen over DCS / BMS en 31st

Aanmodderen

Frankey Boy
19 augustus 2019, 20:29
Hallo allemaal.
Na een periode van 2 overlijdens, met de nodige nazorg, toch weer de tijd om een poging tot vliegen.
ik heb de laatste weken weer de stick ter hand genomen en pogingen gedaan voor een instelling van de comm gebeuren in te voeren, maar dat kan ik niet bedenken waar dat zit en hoe dat werkt ik zit mn eigen kapot te zoeken naar het schermpje van teamspeak zoals dat in de iqt files wordt aangegeven, maar ik vind het nergens, en dan al die dingen welke ingevoerd moeten worden , daar snap ik geen reet van ,Maw Hulp is gevraagd.
Is er iemand met meer kennis omtrent dit gedeelte om mij daar wegwijs in te maken.
Icarus
20 augustus 2019, 13:46
Dag Frankey,

Jazeker kunnen wij jou hierin ondersteunen.

Welk scherm in TSpeak bedoel je?

Zodra je de onderdelen van de IQT hebt doorgenomen en de IQT aanvraagt, helpt een instructeur jou op dat moment met de benodigde juiste settings.


Met vriendelijke Groet

:salute:

Icarus
Frankey Boy
25 augustus 2019, 11:04
Dat eerste scherm waar je team speak gegevens in moet voeren zoals beschreven in de handleiding. Daarisin dat hoofdstuk een uitleg over met een foto hoe dat er uitziet en waar je wat je moet invullen en aanvinken. Met wachtwoord en..... Allemaal cijfertjes.???
Fluke
26 augustus 2019, 23:50
ik zie in de IQT docs vwb teamspeak zo snel geen wachtwoord en of cijfertjes. Om er zeker van te zijn dat we hetzelfde bekijken, zou je een screenshotje kunnen posten? Dat kan als je een bericht post onderaan bij "voeg bijlage in".
Ik vermoed dat je in de comms-sectie van Falcon zelf zit, maar zeker weten doe ik het niet...

Gaat het je om het schermpje in mijn bijlage?

[attachment=1318]comms.png[/attachment]


Zo ja, dan vast een snelle poging om je op weg te helpen:

Stel je voor dat ik een spel start en jij wil daar aan meedoen... dan moet jouw PC wel weten hoe 'ie met de mijne moet communiceren. Ook is het handig om die gegevens op te slaan in een "telefoonboek" zodat je het makkelijk terug kan vinden.

Rijtje af met de verschillende velden:

Server Name: "Naam van de host" is de naam waaronder je dit contact op wil slaan. Bijvoorbeeld de naam van de betreffende speler. In mijn geval zou je daar dan "Fluke" neer kunnen zetten.

Connect to IP adress: Elke computer heeft een IP adres. In dit geval zou je mijn IP adres in moeten vullen zodat jouw PC weet waar hij moet zijn om mijn PC te vinden. Er zijn meerdere manieren om je IP adres te vinden, maar als je die van mij nodig zou hebben vertel ik het je wel als we van tevoren op TeamSpeak zitten.

Connection Bandwidth: Falcon vind het fijn om te weten hoeveel netwerksnelheid hij kan gebruiken. Als je een speedtest doet, krijg je normaliter een uploadsnelheid en een downloadsnelheid in Mbps. Doe dat getal x 800 en je krijgt 80% van die waarde, in kbps. Kbps omdat Falcon dat wil, 80% (of 75%) zodat je nog wat overhead hebt als iemand thuis ineens gaat internetten als jij aan het vliegen bent.

"IVC Enabled" en "Automatic Gain control" zorgen ervoor dat de interne F16 radio kan worden gebruikt en de volumes worden genormaliseerd. De IVC server is meestal (maar niet altijd!) dezelfde computer als de gameserver en heeft dus hetzelfde IP-adres. Wij gebruiken daar standaard geen wachtwoord bij.

Heb je alles ingevuld, dan druk je op "save".

Als je zelf een keer een spel op wit zetten ("hosten" noem je dat) heb je iets anders nodig, maar dat komt later wel.

Dan is er nog 1 belangrijk detail: portforwarding. Weet je wat dat is en heb je de poorten die falcon wil gebruiken al ingesteld?

Leuk om alles vast in orde te maken, maar lukt het niet dan gebeurt het voorafgaand aan je IQT wel met een instructeur
Frankey Boy
29 augustus 2019, 21:25
Dank voor de uitleg ,maar dat is niet wat ik bedoel , mijn probleem zit hem in het teamspeak gebeuren.
Waar vind ik die pagina zoals omschreven in de iqt Hoofdstuk Standaard Settings daar word een aantal plaatjes getoond met setting Options, Hotkeys , Tools en Wisper lists.
Waar vind ik dat hele gebeuren in BMS
Ik kan het nergens lokaliseren.
Dat geen wat er in het vorige antwoord beschreven is kom ik wel tegen, maar is voor mij ook onbekend gebied.
Speedtest uitgevoerd , Is dit genoeg snelheid om mee te doen eigenlijk, Wat is er minimaal nodig ???
Fluke
29 augustus 2019, 22:24
Ah... ik denk dat het voor jou verhelderend werkt als ik je vertel dat Teamspeak een apart programma is voor spraakcommunicatie wat verder eigenlijk niets met BMS te maken heeft? We gebruiken het nu alleen voor en na een missie. Vroeger was dat anders omdat er in BMS geen werkende radio zat. Dus programma even opzoeken, downloaden en installeren. Inloggegevens krijg je voor je IQT.

Vwb je snelheid: ik heb een basisabonnement bij Ziggo (50 Mbit down en 5 Mbit up) en dat is zat voor meevliegen. Voor zelf hosten is het wel vrij beperkt, maar met een enkele wingman erbij gaat het best.
Fluke
3 september 2019, 12:56
En... kom je verder?
Frankey Boy
6 september 2019, 20:18
Nee ,Ik kom geen streep verder . die velden waar iets moet staan ???? geen idee wat er moet staan. de frequentie invoer begrijp ik maar dat andere gebeuren IP. adres Ja oke waar staan die nummers ???? en wie is dan wie???. Zwart scherm met abra kadabra druk ik H voor help >>>>> geen verdere info, alleen herhaling van datgeen er al staat. waar is dit alles voor en hoe werkt dat.
Snowman
6 september 2019, 21:58
Geen zorgen. Lekker focussen op vliegen met BMS.
Als het lukt om de F-16 te landen op de manier zoals uitgelegd in o.a. het filmpje kun je een bom op iets gooien met ccip. Als dat lukt met enige regelmaat gewoon je iqt aanvragen. Dan komt alles goed



Snowman
Fluke
6 september 2019, 22:28
lol ja, je hebt Teamviewer zag ik... aanvragen die IQT en je wordt startklaar gemaakt
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]