Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Even voorstellen

Tumbler
11 september 2019, 16:47
Ik was jaren verslingerd aan Their Finest Hour: The Battle Of Britain uit 1990 ofzo en daarna European Air War. Nog wat uitstapjes gemaakt naar B17-G en Falcon 4.0 maar mijn voorkeur ging toch uit naar Battle of Britain of Normandië in EAW. Hoe dan ook net voor/na de opkomst van Il-2 heb ik mijn flight sim carrière in de wilgen gehangen inclusief de PC, Thrustmaster F16 HOTAS etc.

Vorig jaar kriebelde het toch weer en ben ik begonnen met Il-2 CloD (favo setting, leuke community) en kort daarna ook weer BMS. Daarvoor ook de nodige hardware aangeschaft (goede pc, trackir, mfd’s, g13, joystick en tqs zelf gemod naar USB) en bezig met de BMS basics. Landen, navigeren, meeste A2G wapens (muv maverick) gaan ok maar vliegtuig beheersing (AAR, consistente overhead break patterns) zijn nog lang niet wat het moet zijn.

Wel heb ik bij FalconLounge en UOAF (gevonden via Krause YouTube filmpjes) een paar online missies gedaan (top briefings, grote packages) en nog wat geleerd van actieve USAF piloten ook. Viavia 31st gevonden en de aanpak hier spreekt me aan. Ik heb alleen een chronisch tijdgebrek en vaste vliegtijden lukt maar spaarzaam maar ik doe mijn best. Nu eerst eens zien of ik hier tot een checkride kan komen na het doornemen van de info.

Vriendelijke groet,
Bart
Knight
11 september 2019, 20:06
Hi Tumbler, Super leuk dat het weer is gaan kriebelen, zo zijn we allemaal lekker bezig.
Ik zelf ben ook wel; een beetje doorgeslagen, heb in middels een extra schuur gebouwd welke in mijn Pit Ontwikkel centrum noemt. tis gewoon een schuurtje hoor.
Maar wat ik wil aangeven dat het 31st een super leuk kluppie is waar je veel kennis op kan doen met vliegen maar ook bouwen.

Succes met leren en ik zie je graag verschijnen voor jour First Filght binnen het 31st

groeten

Knight
Snowman
11 september 2019, 22:20
Hi Bart,
Ik lees dat je al een heel eind onderweg bent!
Welkom en tot snel!
Dutch
12 september 2019, 07:30
Heey Bart leuk dat je ons gevonden hebt.
Gaaf die oude en zeer bekende titels voorbij zien komen!! Nu enkel de iqt nog en zien we elkaar voor je first flight

Cheers. Dutch
Tumbler
12 september 2019, 16:36
Thanks voor het welkom! Net even de IQT door genomen en dat moet wel lukken. Wel weer net andere SOPs dan gewend maar daar kan ik vast aan wennen

Hoorde alleen van iemand dat zijn IQT 5 uur duurde... dan moet ik een middag vrij nemen Duurt dat altijd zo lang?
Icarus
13 september 2019, 11:53
Dag Tumbler,

Welkom bij het 31st.

Nee, normaliter hoeft een IQT geen 5 uur te duren.

Het hangt overigens er wel vanaf hoeveel voorwerk de cursist zelf heeft verricht en in hoeverre dat is gelukt, alsmede de hoeveelheid aan voorkennis de cursist heeft.
Afhankelijk van deze factoren kan een IQT spoedig doorlopen worden of het duurt wat langer.
Denk o.a aan technische instellingen in een router, heeft men de juiste wachtwoorden bij de hand, en ben je een beetje op de hoogte van de onboard systemen en diens werking. Ook het verwelkomen van nieuwe mensen kost een beetje tijd.

Ik wil hierbij mededelen dat ik diegene was die de IQT had afgenomen, en dat was voor mij ook een eerste keer.
Dit heeft dan ook zeker bijgedragen dat het langer duurde dan normaal. But heey.... lessons learned

Groet Icarus
Tumbler
14 september 2019, 23:26
Thanks voor de toelichting! Ik heb mij inmiddels ingeschreven voor de IQT al vraag ik me nu wel af wat ik met mijn router moet doen?
Hammer
15 september 2019, 08:50
dat komt wel bij de IQT goed
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Tumbler
15 september 2019, 12:57
Allicht maar als er info is over portforwarding in de router en w10 firewall rules, dan ga ik er graag nu al mee aan de gang. Ik kon niks vinden in de IQT documentatie daarover?

Of is dit voldoende?
https://www.benchmarksims.org/forum/showthread.php?36244-BMS-4-34-Multiplayer-Setup
Snowman
15 september 2019, 20:00
Uit die link is wat er in de router moet gebeuren:

3.1.3 Port Forwarding
Besides a stable (and fast) internet connection you will most likely need to open ports to allow BMS to work through it. Please refer to your router, firewall or internet service provider documentation on how to open up or forward ports.

BMS needs UDP ports 2934 and 2935 to be opened/forwarded.
IVC needs UDP ports 9987 to 9989 to be opened/forwarded.
Hammer
15 september 2019, 20:06
aanvullend hierop moet je dus ook je interne ip vast zetten zodat de port forwarding altijd goed blijft.

als je daar niet uitkomt dan komt dat wel goed tijdens de setup voor de IQT
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Tumbler
15 september 2019, 23:23
IP had ik in de router al vast verbonden aan de MAC van mijn PC en portforwards stonden ook al ingesteld. Volgens mij als client niet echt noodzakelijk maar voor de zekerheid had ik ze zo ingesteld bij eerdere MP sessies.
Misschien wel goed voor de IQT te verwijzen naar onderstaande video, dan kunnen de mensen vooraf al in de weer met dit alles?
https://www.youtube.com/watch?v=Hfwn-JQIqkM (of in korte textvorm: http://www.krauselabs.net/dump/Hosting-Falcon-4-BMS.html)
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]