Forum

[Algemene forums] Vragen over DCS / BMS en 31st

Tips voor aanschaf nieuwe game pc gevraagd

Frankey Boy
4 oktober 2019, 21:23
Wie kan mij hulp en tips geven omtrent aanschaf nieuwe game pc die wel in staat is om bms 4.34 aan te kunnen.
Mijn huidige pc is er niet geschikt voor waarvan ik dacht dat ik al een goed gamesysteem had helaas het is toch anders.
Aangezien ik niet de nodige kennis heb van de samenstelling van de juiste componenten.
Ik heb geen interesse in allerhande kleurtjes en andere toestanden in de kast .
Het gaat mij om een complete set zonder monitor.
Wie kan mij hier wegwijs in maken.????
Oceans
5 oktober 2019, 11:37
Met de aanschaf van de X65 heb je alvast een hele goede keuze gemaakt.
Een nieuw systeem kun je zo gek maken als je wilt. Daarom is de eerste vraag altijd:
Wat is je budget? Dan zijn hier veel enthousiastelingen die daar wel raad mee weten.
En ook nog: welke monitor gebruik je? Een supersonische videokaart op een brakke monitor heeft ook geen zin.
Succes!!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hammer
5 oktober 2019, 20:28
net even je huidige specs bekeken.. maar dat systeem is al best wel heel erg verouderd en was voor die tijd al niet high end.

je kan 2 kanten uit en in die 2 kanten kun je weer 2 kanten uit.
amd of intel, beide zijn goed, beide hebben voor en nadelen.
duur of goedkoop. want eerlijk gezegd is zelfs een budget systeem met huidige generatie processor moederbord ram en grafische kaart een ENORME sprong voorwaarts voor jou.

mijn huidige systeem draait bms op de grond in de fps test TE 35-45 FPS en in de lucht 60+
AMD 3700X met 32 GB ram op 3200MHZ, een AMD rx580 gpu, en een intel 970 NVME SSD, de bottleneck in mijn systeem is mijn oude gpu. maar met het huidige fps zie ik nog niet veel reden om die te vervangen, scuby heeft een nagenoeg identiek systeem aan dat van mij alleen dan wel met als ik me niet vergis een nvidia 2080 super erin. en hij haalt iets meer dan het dubbele aan fps als wat ik haal, dit is met alle settings cranked.

de markt op het moment verandert nogal snel. AMD is bijna niet meer aan te slepen van wat ik hoorde en intel heeft weer de prijzen verlaagd.
ben niet helemaal meer bij op het gebied van hardware, maar mijn voorzichtige aanbeveling ligt momenteel richting intel vanwege het goed te krijgen van de cpu en de prijsdaling die er aan zit te komen.

ik realiseer me dat ik hier niet echt veel heb geholpen, maar nu heb je iig een indicatie wat een huidig high end systeem kan behalen in BMS.

mijn systeem koste me 1300 euro, dit was mobo cpu ram en NVME SSD en cpu koeler
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Fluke
8 oktober 2019, 12:05
Mocht je, nu je een nieuwe grafische kaart hebt gekocht, toch verder willen upgraden:

- ben je in staat zelf een pc in elkaar te zetten?
- denk je dat je ooit zelf gaat overclocken?
- indien 2x "nee", zit er dan ergens in jouw omgeving een fatsoenlijke computerwinkel waar ze je kunnen helpen, of wil je online alles regelen?
- heb je een budget?
- heb je al een windows 10 licentie?
- hoeveel USB apparaten gebruik je?
- wat doe je nog meer met je pc?

Het zijn echt dingen die we moeten weten voor we met een passend advies kunnen komen.
Frankey Boy
8 oktober 2019, 19:17
Ik ben instaat om zelf een pc in elkaar te flansen.
In principe ga ik niet overclocken..
Ja ik heb een budget maar probeer het over langere tijd uit te smeren.
Ik heb een betaalde windows versie, als je dat bedoelt
Muis
toetsenbord
track ir system
saitek x 65
Ext Harde schijf.
Fluke
8 oktober 2019, 19:46
En m'n laatste vraag?
Frankey Boy
8 oktober 2019, 20:33
sorry vergeten
normaal internetten en af en toe wat films downloaden
deze worden op de ext schijf gezet.
Hammer
8 oktober 2019, 21:42
dan ben je met 500 euro makkelijk klaar. aangezien je al die 3gb 1060 hebt
minder zelfs waarschijnlijk.

om een pc op de rek te hebben voor de komende 5 jaar als je budget het toestaat zou ik een amd r5 3600 kopen met een b450 chipset moederbord (am4 socket) en 16 gb ram. de processor is het duurste onderdeel in dat rijtje. met 209 euro, het mobo kan voor onder de 100 en het ram voor rond de 100 a 120 euro.

let wel in amerika schieten de prijzen omhoog voor AMD. geen idee hoe lang dat duurt voordat dat hier ook gebeurd (ze kunnen ze niet aanslepen/ snel genoeg maken)

mocht je geld overhebben ga dan ook voor een 480gb of groter nvme ssd of een normale ssd. geen idee wat je er nu in hebt namelijk maar SSD voor windows is wel heel erg lekker
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Fluke
9 oktober 2019, 10:27
Eens. Wellicht ook een deugdelijke voeding en case erbij, afhankelijk van wat je nu hebt.

Maar mag ik 'brutally honest' zijn?

Je geeft aan zelf een pc te kunnen bouwen maar dacht oprecht dat je huidige systeem een prima game machine was. Voor mijn gevoel matcht dat niet met elkaar. Zou je niet wat extra betalen en het ding laten assembleren?

Ik kan me vergissen natuurlijk, zo moeilijk is het bouwen niet, maar dit schoot me even te binnen

Zoiets is wellicht leuk:

Azerty voorbeeld

Voor iets van 2 tientjes monteren ze ook je CPU en koeler op je moederbord en nemen ze de meest recente bios. Bouwen wordt dan helemaal een makkie.
Frankey Boy
9 oktober 2019, 20:15
Deze prijzen ben ik tegen gekomen
maar ik heb in deze pc al 2 stuks ssd schijven zitten, ruimte genoeg.
Maar ik heb deze ook laten bouwen toendertijd 2jr terug
en wist ik nog niks van BMS
wel had ik falcon 4 om te spelen en dat ging lekker .
op een gegeven moment stond er iets anders op ,,soort update,, of zo.. en zo begon het met BMS.
Vandaar nu deze obstakels allemaal.
Ik ben wel instaat om een pc in elkaar te zetten, maar om de juiste componenten bij elkaar te vondelen, is voor mij toch wel moeilijker.
Fluke
9 oktober 2019, 21:00
Top, dan red je het wel. Ook lekker je huidige ssd schijven blijven gebruiken dan, m2 voegt dan niet super veel toe.

Ik zou wel iets meer uitgeven aan een moederbord. Dit bordje heeft geen super reviews qua bouwkwaliteit, maar heeft ook weinig USB poorten. Dat ga je gegarandeerd missen. Geheugen/processor is best. Los van de prijzen heb ik wisselende ervaringen met Megekko, redelijke met Alternate en goede met Azery. Kijk f naar verzendkosten, retour beleid, garantie etc.

Wat voor voeding heb je nu? Die is wel cruciaal!
En je kast?
Frankey Boy
11 oktober 2019, 16:23
Voeding is 450 Watt
en de kast is een coolermaster
Fluke
11 oktober 2019, 17:10
Een degelijke 450 watt voeding zou moeten kunnen. Sterk afhankelijk van merk en type. Mocht je ooit een zware gpu er in zetten dan is 450 watt vrij mager.
Hammer
13 oktober 2019, 11:07
je kunt nooit teveel usb poorten hebben.

ik zelf heb een auros x570 master en die heeft een hele boel usb poorten achterop die ik op 1 na allemaal gebruik. dus dat laat mijn usb poorten op mijn kast vrij voor evt usb stickjes en dergelijke.

is wel een duur moederbord maar ik ben ook nog van plan mijn huidige cpu 3700x te upgraden naar de 3950 tzt dus daar heb ik hem op gekocht
Mobo: aorus master x570, Cpu: amd3700X, Gpu: nvidia rtx 2080 super Ram: 32gb 3200mhz corsair vengeance. Storage: intel 970 evo pro 1tb m.2 nvme ssd. Hotas: X56. VR: valve index. Headtracking: trackir
Snowman
13 oktober 2019, 11:28
Mee eens USB poorten heb je nooit genoeg.

Maar

Externe USB hubs zijn heeeel goedkoop. Dus persoonlijk zou ik niet alleen voor de USB uitgangen veel extra geld uitgeven.
Frankey Boy
15 oktober 2019, 00:54
Uit dat oogpunt had ik al eens een 10 voudige usb verdeler aangeschaft en die heeft een eigen voeding.
Frankey Boy
29 december 2019, 20:23
Zo eindelijk , een nieuw systeem en wat voor één.
Honderd sprongen voorwaarts.
Voor nog geen € 600,--
Gigabyte B450 Aorus elite.
Ryzen 5 3600 En Tranquillo rev 4 Koeler.
16 Gb ddr4.
Msi Gtx 1060 3 Gb.
Ben alleen niet te spreken over de Bios van dit bord .
Meer dan een halve minuut voor dat alles geladen is .
Zet ik dit op Fast boot dan start hij tot de bios en verder niet.
En dan kan ik ook niks meer doen behalve een harde reset. systeem helemaal uit en dan weer aan , maar tijdwinst totaal niks.
Het oude systeem was veel sneller qua starten. daar flitste de bios voorbij en stond windows klaar.
Fluke
29 december 2019, 20:34
Leuk, nieuw speelgoed

Kan het zijn dat je in je nieuwe systeem geen SSD hebt en in je oude wel?
Frankey Boy
29 december 2019, 22:04
Zit nu een SSD nvme strip in, en de oude was een gewone ssd
Frankey Boy
8 juni 2020, 10:27
Heb intussen niet stilgezeten en nog meer uitbreiding gedaan aan het systeem, werkgeheugen naar 32gig en de gpu vervangen voor een 1070.
1Tb nvme strip erbij. En nu loopt het als een speer.
FPS op de grond rond de 60a70, en in de lucht 120 - 140.
Zelfs de opstart tijden is helemaal een feest nog geen 20 sec. Woooo
Nu alleen nog een glasvezel internet verbinding dan kan ik misschien eens meedoen aan een sorti.
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]