Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Even voorstellen: Bubba

Bubba
27 juni 2020, 13:14
Hallo allemaal,

Ik wil mij even voorstellen. Mijn naam is William, callsign "Bubba". Ik ben 44 jaar, getrouwd en heb twee dochters in hun kleuterjaren. Van beroep ben ik werktuigbouwkundig ingenieur in de chemische industrie in Zuid-Limburg.

De callsign Bubba is eigenlijk een bijnaam die mijn broer me gegeven heeft. 20 jaar geleden zond RTL5 de Late Night with Letterman uit in de tijd dat Bill Clinton president van de VS was. Letterman noemde Bill altijd Bubba. Gezien ik ook een ietwat stevig figuur heb en mijn voornaam William is kwam mijn broer al snel met de mededeling dat hij me voortaan Bubba zou noemen. En dat is altijd zo gebleven.

De interesse in computers en defensie gaan ver terug. In mijn MTS tijd was er een vak luchtvaarttechniek, en met die klas zijn we in 1998 naar luchtbasis Volkel geweest voor een kijkje in de keuken van de F-16 technicus. Mooi was de testbank achterop het terrein waar we in de bunker bij een F-16 engine mochten staan die ze idle lieten draaien. 105dB is hard! Maar de kers op de taart was toch wel dat toevallig die dag een generaal de demo's voor dat jaar kwam beoordelen. Als je dan naast de runway staat en je ziet de demo's van de Grasshoppers, F-27, Apache en de F-16 achter elkaar, dan gaat het hart toch echt wel een slagje harder kloppen.

Dat komt natuurlijk ook tot uiting in een andere hobby, namelijk de computer. Op de zolder heb ik een kopie van Falcon 3.0 en Falcon Gold liggen, echter in die tijd dat ik ze kocht nooit echt werk ervan gemaakt om de handleidingen goed door te nemen en de tijd vrij te maken om mij de theorie eigen te maken. Jaren later nog een poging gewaagd toen ik een Cougar HOTAS kocht maar ook toen was er teveel afleiding. Echter, onlangs de zolder opgeruimd en wat stond daar in zijn doos? Juist, de TM Cougar. Enthousiast de doos mee naar beneden genomen en de HOTAS in mijn PC geplugged, Falcon BMS geïnstalleerd en even een klein rondje gevlogen (landen is een ander verhaal, daar moet ik toch echt nog op oefenen want ik zak altijd door het landingsgestel).

En nu kom ik bij het 31st VFS. Na het lezen van de introductie dat het hier om plezier gaat EN dat je de lat in het begin zeker niet te hoog moet leggen wil ik nu serieus tijd gaan maken om dan eindelijk die F-16 te leren vliegen. En dan ook met mensen die je daarbij verder kunnen helpen zonder dat je zelfstudie verzandt in al die informatie die Google op je afstuurt. Want vaak weet je niet waar je moet beginnen. Dus nu met de BMS training manual in de hand studeren en oefenen, oefenen, oefenen. Tot ik mezelf rijp acht voor de 31st VFS check ride. Hopelijk tot snel!
Oceans
28 juni 2020, 21:33
Hi Bubba,

Welkom hier! Bedankt voor je uitgebreide introductie. Voor velen hier een herkenbaar verhaal.
Lees vooral ook nog even de artikelen uit de categorie "Tips voor Beginners".

Het lijkt hier wat rustig, maar als je eenmaal lid bent, dan kun je nog meer forumgroepen zien. Daarnaast hebben we een aantal zeer levendige app-groepen waar je dan ook lid van kunt worden.
Wie weet tot snel in de virtuele lucht!
Snowman
30 juni 2020, 10:35
Hi bubba,

Welkom!
Leuk dat je interesse hebt in het 31st!

Hopelijk tot snel online

Groet Snowman
Icarus
30 juni 2020, 20:24
Dag Bubba,


Leuk dat je het 31st gevonden hebt.
en dat je de smaak weer te pakken hebt. Zoals Oceans al zei, voor velen een bekend verhaal.

Onder het kopje lid worden (zal je vast al wel gevonden hebben) is het benodigde les materiaal te vinden. De BMS manuals zijn zowaar je bijbels :lol2:
zelfs de meest ervaren vliegers hier, duiken er nog met enige regelmaat weer in.

Een kleine voorbereiding voor je IQT;

Er wordt gekeken of je een goede verbinding kan maken met een host. ( !! GEEN WIRELESS VERBINDING MET INTERNET !! :naughty: ) dit ivm multiplayer instabiliteiten en package losses. dit kan BMS slecht hebben en resulteert vaak in crashes.... :facepalm:

Buiten dat om zijn wij een hechte groep, de kennis en kunnen, is binnen onze groep erg groot en altijd wel iemand die iets weet over dat 'ene' dingetje

Leuk dat je ons gevonden hebt, ik zie je IQT aanvraag wel verschijnen.


Groet Icarus :salute:
Bubba
2 juli 2020, 16:34
Geen zorgen, ik heb een bedrade verbinding.

Even een paar andere vragen. Ik ben jullie filmpjes aan het kijken op YouTube en wil graag weten met welke mods en theaters jullie vliegen. Hebben jullie daar misschien een kort lijstje van?

En wellke FOV en profielen gebruiken jullie voor TrackIR? Ik heb versie 4 en gebruik op dit moment het profiel dat bij Bms zit.
Snowman
2 juli 2020, 17:06
Hi Bubba,

Geen mods. Standaard 4.34 u4
Veel gebruikte theater is KTO (Korea Theater of Operation) soms Balkans en ITO (Israël) met wat uitschieters naar wat andere soms.
Trackir profiel heb ik zelf gewoon even mee gespeeld. Is niet echt belangrijk, je moet het zelf fijn vinden. Als je kijkt moet je op de juiste plek uitkomen waar je wilt kijken.
FOV s iets wat o.a. van je scherm afhangt en hoe groot je alles in je cockpit wilt zien. Maar kies wat je prettig vindt.

Dus geen standaarden behalve standaard installatie BMS zonder mods.
Wildman
16 juli 2020, 11:55
Beetje late reactie op jouw originele bericht, maar ook ik heet je van harte welkom, Bubba.

Ik zie dat je de IQT al hebt aangevraagd. Super! Leuk om er straks weer een nieuw lid bij te hebben!

Groeten,

Stefan
Bubba
27 juli 2020, 23:57
Inmiddels is de adrenaline wat gezakt van mijn First Flight. Geweldige ervaring. Icarus en N1ghteyes bedankt voor het engelengeduld en de begeleiding tijdens de IQT en FF.

Nu veel vliegen, oefenen, oefenen, en oefenen. Tevens wat aanpassingen maken aan mijn desktop "pit". Mijn ellebogen zullen me dankbaar zijn.
Scuby
12 augustus 2020, 09:32
welkom bubba bij het 31st!
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]