Forum

[Algemene forums] Vragen over DCS / BMS en 31st

Waarom wordt de launch knop GRIJS. ???

Frankey Boy
5 maart 2020, 21:19
[attachment=1336]2020-03-05.png[/attachment]
Tijd om ff een rondje te vliegen dacht ik vanavond.
Helaas dat ging niet , omdat de launch knop Grijs is en het niet wil activeren.
Weet iemand wat hier een reden van is.
In het begin van U2 was dit ook aan de hand en heb die verwijderd , dus U1 was alleen actief.
En nu begint het gedonder van voor af aan.
Alles eraf en opnieuw instaleren .
Was ook op Benchmark wezen zoeken en kwam het daar ook tegen van de zelfde kwaal ,
Maar nu ook met U1 begint het weer.
Iemand een idee of oplossing????
Whisper
6 maart 2020, 17:27
Misschien even kijken ofdat je BMS kan starten buiten de launcher om.

BMS zelf leeft in de volgende folder: ...\Falcon BMS 4.34\Bin\x64\Falcon BMS.exe
Bestaat deze .exe niet dan is er iets mis gegaan met de installatie en zou ik even een clean install doen. Save dan wel even je persoonlijke files in de config map, dan hoef je na de clean instal niet al je settings weer terug te zetten. (...\Falcon BMS 4.34\User\Config)

Werkt het dan nog niet dan ben ik bang dat je een re-instal moet gaan doen. Doet hij het dan wel dan is de Launcher waarschijnlijk allen de file locatie kwijt (zo even vlug geen idee hoe dat verholpen kan worden).

Succes
Frankey Boy
7 maart 2020, 11:00
Heb nu voor mezelf alles uit de kast gehaald om het goed te maken, en als enige oplossing tot een herinstallatie over te gaan. De updates opnieuw gedownload van Bms sims en alles bij elkaar in de map gezet en installeren dacht ik. Dus niet. De updates zijn voorzien van malware en worden tegengehouden door de virusscanner. En niet weergegeven in het installatie schermpje. Dit zal dan ook de reden zijn dat de launch knop grijs is.
Snowman
7 maart 2020, 13:13
Dat klinkt logisch idd. Je virusscanner zal waarschijnlijk dan onderdelen blokkeren?
Diver
7 maart 2020, 13:14
Updates zijn niet voorzien van malware als je ze van de juiste kanalen hebt. Er zijn eerder vals positieve reacties van virusscanners gemeld op t forum geloof ik. Dus je kan je virusscanner even pauzeren voor deze installatie.
Fluke
7 maart 2020, 21:43
Ik vermoed dat je klok in bms niet op 1x stond maar op halt of stop.
Frankey Boy
7 maart 2020, 21:44

Hopeloos. deze ramp. Gescand met MWB geen bedreiging Oke , antivirus prog. pauseren, Instaleren, Updates erachteraan.. alles geinstaleerd. klaar. virus scanner weer actief.RAM RAM virusscanner zegt NEEEEEEE Bedreiging Win 3:MdeClas Dus geen updates mogelijk ???????????????????????? Wat nu te doen??
[attachment=1337]2020-03-07.png[/attachment]
Fluke
7 maart 2020, 21:54
Ik mis een stukje bestandsnaam maar geloof te zien dat de waarschuwing voor de update bestanden geld? Klopt dat?

En toch geef je aan dat je de updates hebt geïnstalleerd?

Weet bijna zeker dat je iets simpels over het hoofd ziet (bv niet de setup updaten en dan draaien maar de bms map zelf updaten) maar ik ga nu eerst pitten.
Frankey Boy
7 maart 2020, 22:04
Het klopt wat je zegt , bestandsnaam is ingekort in het scherm. Maar wat bedoel je met ..de tijd klopt niet..
Oceans
8 maart 2020, 01:00
Frankey,

Op je laatste screenshot zie ik 2 virusscanners staan. Ik kan mij voorstellen dat dat ook niet lekker werkt.
En in het screenshot waarin de meldingen van AVG worden weergeven, zie ik dat je updates hebt staan in E:\Nieuwe map (2)\ .......
Ook zie ik dat de meldingen verschillende datums hebben. Met alle respect; dat alles bij elkaar duidt voor mij niet op een consistente werkwijze. Het toevoegen van updates van BMS werkt niet voor iedereen even duidelijk. Probeer daarom echt een keer helemaal opnieuw te beginnen.

Kies 1 virusscanner. De-installeer de anderen.
De-installeer BMS. Gooi daarna ook je eerder gedownloade setup-bestanden weg.
Download de setup-bestanden opnieuw vanaf de site van Benchmarksims. Zet deze bestanden in een folder met een duidelijke naam.
Controleer de Hash-code zoals in het bericht van Onix beschreven.
Scan deze folder expliciet met je virusscanner. Ik ken binnen het 31st niemand die via BenchmarkSims een virus heeft binnen gehaald. Mocht je virusscanner toch een melding geven, geef dit bestand dan een uitzondering.
Installeer BMS. Om uit te sluiten dat de problemen aan de updates liggen, kun je nu alvast BMS een keer opstarten.
Installeer de updates en let daarbij goed op het onderscheid tussen de setup-folder en de game-folder. Volg hierbij nauwgezet de instructies van BenchmarkSims.
Vergeet niet na installatie je virusscanner weer aan te zetten, als je deze toch had uitgezet.
Fluke
8 maart 2020, 02:55
Het klopt wat je zegt , bestandsnaam is ingekort in het scherm. Maar wat bedoel je met ..de tijd klopt niet..


1 probleem per keer... het is al wazig genoeg. Zie voor installatie de post van Oceans en volg de installatie instructies van bms tot de letter. In BMS update je namelijk niet direct het spel, maar eerst het setup programma. Door het setup programma dan opnieuw te draaien wordt bms zelf geupdate.
Fluke
8 maart 2020, 03:03
Het klopt wat je zegt , bestandsnaam is ingekort in het scherm. Maar wat bedoel je met ..de tijd klopt niet..


1 probleem per keer... het is al wazig genoeg. Zie voor installatie de post van Oceans en volg de installatie instructies van bms tot de letter. In BMS update je namelijk niet direct het spel, maar eerst het setup programma. Je moet de update dus vertellen waar de setup (bv c:\falcon bms setup\) staat en niet simpelweg op 'next' oid klikken. Door het setup programma dan opnieuw te draaien wordt bms zelf geupdate.

@Oceans: die 'nieuwe map' is alleen de locatie waar het gedownloade bestand staat. Op zichzelf niks bijzonders.
Dash
9 maart 2020, 19:52
Ik heb hetzelfde gehad met avast. Na een virusscanner update werd de falcon.exe in een chest/ uigeschakeld.
Dit geeft de grijze kleur. De exe is weg.
Ik heb toen gerestored. Daarmee kon ik weer launchen. Twijfel wel of dit goed is gegaan. Een paar trainingsmissies leken niet te werken.
Je kunt/ moet een exemption geven aan de virusscanner.
Bij een nieuwe install van falcon gaat dat volgens mij automatisch. Maar een update vd virusscanner zonder exemption geeft duz zeker dit probleem.
Fluke
9 maart 2020, 20:21
Oef... dan heb ik die screenshot niet goed bekeken... dacht dat het in-game mis ging.

Thanks!
Frankey Boy
10 maart 2020, 18:47
De 2e virusscanner was als hulp middel ff gedaan als second opinion van de eerste scanner. en ook deze pikte de 2 updates eruit als zijnde malware .
Vandaar. Deze is intussen wel verwijderd.
De verschillende datums op het lijstje komt , de eerste keer was alles geinstalleerd en kreeg ook de melding van Malware , ik heb dat toen opgezocht op BMS Sim forum en daar waren meer met dit euvel met als oplossing : update 2 verwijderen en met alleen update 1 was er dan geen probleem meer. dat heb ik toen gedaan, maar nu begon het ook met update 1 te klootviolen , met de tussenliggende periode geen trammelant te hebben gehad. Daar kan ik dan niet bij. :dnknw
Ik ga een schone installatie doen en hoop dat het dan weg blijft.
Frankey Boy
10 maart 2020, 21:05
Ik ben nu 4 uur bezig om te installeren maar alles wat er gebeurt en word gedownload beland in quarantaine. uitzonder regel gemaakt maar evengoed >>>> RAM weg..... jij bent besmet
ik ben nu 5 keer bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen en ben er nu ff helemaal klaar mee. HOPELOOS........
Dash
10 maart 2020, 22:54
Kun je niet uit quarantaine restoren?
Aanvink en restore.. andere virusscanner proberen?

Virusscanner even uit tijdens install?
Diver
11 maart 2020, 08:19
Download alles. Trek je internet stekker er uit. Schakel virusscanner helemaal uit. Installeer. Scanner aan. Internet er weer in?
Onix
11 maart 2020, 13:43
Frankey Boy: ik zou allereerst controleren of het bestand wat je download wel echt klopt.

Dat kan met MD5:
1) Download: https://www.winmd5.com/download/winmd5free.zip

2) Als je die zip opent zit daarbinnen een bestand genaamd WinMD5.exe, die uitvoeren

3) Wijs deze dan naar je gedownloade Falcon_BMS_4.34_U2_Incremental.exe

4) Controleer dat de checksum waarde hetzelfde is als dit: a293d8bc88676051883339c14b27d145
(dit kan door deze waarde te plakken in het onderste balkje van WinMD5Free en op Verify te klikken)

[attachment=1338]screenshot.png[/attachment]

- Als dit NIET klopt dan zit er waarschijnlijk wel echt een virus in.

- Klopt het wel dan zit er niks anders op om te leren hoe je in AVG een uitzondering maakt voor de Falcon BMS exe of een andere virusscanner gebruiken (ik gebruik die standaard bij Windows zit).
Frankey Boy
11 maart 2020, 21:01
Kun je niet uit quarantaine restoren?
Aanvink en restore.. andere virusscanner proberen?

Virusscanner even uit tijdens install?

Helaas Van uit AVG kun je dat niet restoren
Uitzonderregel kan wel maar dat werkt ook niet.
Heb de zaak laten scannen door Virus total en daar kwamen drie scanners die een Win32:MdeClass virus of Malware er uit haalden.
en de bestanden komen rechtstreeks van Benchmark sims af .
Ik weet niet waar het nu door komt maar ik kan hier dus niks meer mee.
Heb het md5 progje ook gedraaid en daar mankeerde niks aan.
En wat gebeurt er als je eerst de scanner uitzet ,, int. kabel los ,,installeert,, kabel aansluit ,, scanner aan ,, de eerste de beste scan flikkert hij alles weer in quarantaine wederom een grijze launch knop.
En het gaat om beide updates die eruit gegooid worden.
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]