Forum

[Algemene forums] Even voorstellen

Even voorstellen: Thomas

Tails
17 november 2020, 21:14
Goedenavond,

Mijn naam is Thomas Doss en ik ben 21 jaar oud. Allebei m'n ouders hebben een achtergrond bij de Luchmacht (USAF en RNLAF). Op een vrij vroege leeftijd ben ik dus al in aanraking gekomen met de luchtvaart, en voornamelijk dus de militaire luchtvaart. De interesse voor de luchtvaart, zeker voor de fighters, is er al enige tijd... om heel eerlijk te zijn kan ik mij geen dag meer heugen dat er van mij uit geen interesse was in de luchtvaart.

Sinds 10 februari 2020 ben ik werkzaam bij de Koninklijke Luchmacht, met als functie Onderofficier B2 op de F16. Ik ben geplaatst op VLB Volkel, en val op dit moment onder het 900 SQN (in de toekomst 270 SQN).

Tot zo ver even een stukje over mijzelf.

Hoe ben ik hier, bij het 31st Virtual Fighter Squadron, dan beland? Na een aantal keer gevlogen te hebben in Falcon BMS, een aantal jaar geleden, is de interesse in flight sims wel daadwerkelijk ontstaan. Wildman, die ik vanuit m'n privé omgeving ken, en ik hebben het dan wel zo nu en dan gehad over Falcon BMS. Hij heeft mij een aantal weken geleden ook uitgenodigd om een middag te vliegen in Falcon BMS met zijn setup. Dit is zo goed bevallen, dat ik zelf ben gaan kijken hoe ik een begin kan maken aan deze hobby.. een aantal weken later heb ik het uiteindelijke besluit genomen. Ik ga het doen!

Een aantal weken na het bezoek bij Wildman, ben ik begonnen met het bestellen van m'n PC onderdelen. De PC heb ik vervolgens zelf gebouwd, daarbij heb ik een TM HOTAS Cougar en TM Rudder Pedals aangeschaft. Nu is m'n setup nagenoeg compleet, en ben ik echt begonnen met het vliegen en trainen in Falcon BMS. Het oefenen van een RAMP start, taxiën, take-off, navigeren, formatie vliegen, A-A, A-G (CCIP) en VFR landen. En dan straks de IQT checkride aanvragen.

Hopelijk tot snel!

Thomas
Velcro
17 november 2020, 21:52
Welkom Thomas,

Leuk dat je je hebt aangemeld.
Ik ben zelf een B1 en b2er bij TUI. Leuk om iemand tegen te komen met een zelfde opleiding.
Ik hoop je een keer online tegen te komen dan praten we wel bij.

Velcro
Bubba
18 november 2020, 00:05
Hallo Thomas! Volgens mij heeft Wildman het squadron al een beetje voor je opgewarmd. Blijf oefenen en tot snel.

Bubba
Tails
18 november 2020, 01:25
Ah tof! Lijkt me leuk, ben benieuwd.
Snowman
18 november 2020, 15:31
Leuk dat je enthousiast bent! Tot snel

Snowman
Fluke
27 november 2020, 00:19
IQT staat gepland zie ik

Komt vast goed... succes en veel plezier!
Wildman
27 november 2020, 10:51
Thomas!

Ook langs deze weg echt super dat je je bij het Sqn wilt aansluiten. Die IQT gaat je lukken en dan begint het écht leuke werk!!! Ik ga alvast broeden op een callsign

Tot snel.

Wildman
Message preview

De volgende BB-codes zijn beschikbaar bij het schrijven van een tekst:

  • [b]Dikgedrukte tekst[/b]
  • [center]Centreren[/center]
  • [code]Code / script[/code]
  • [color=naam kleur of #RGB kleurcode]Gekleurde tekst[/color]
  • [i]Schuine tekst[/i]
  • [img]Link naar plaatje[/img]
  • [right]Rechts uitlijnen[/right]
  • [s]Doorgestreepte tekst[/s]
  • [size=pixelgrootte]Grote of kleine tekst[/size]
  • [u]Onderstreepte tekst[/u]
  • [url]Link naar website[/url]
  • [url=link naar website]Tekst van link[/url]